logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۶۲۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی نفس است

ماه-رمضان-بهترین-فرصت-برای-خودسازی-نفس-است-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی نفس و غلبه بر آن است و خداوند رحمان درهای بهشت را بر بندگان باز کرده تا از این ماه استفاه کنند گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی نفس است.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در خصوص ماه رمضان باید گفت که پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه ماه رمضان را به خوبی برای عموم معرفی کرده و فضیلت‌های این ماه عزیز را برشمرده است گفت: بخشی از فضیلت‌های ماه رمضان درباره خیر و برکت صحبت شده که در آن بندگان الهی به مهمانی خدا دعوت هستند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: ماه رمضان ماهی است که در آن نفس‌های مؤمنین تسبیح گوی ذکر خدا است و خواب بندگان ثواب و عبادت محسوب می‌شود و اعمال بندگان در آن پذیرفته و دعاهای آنها به درگاه الهی مستجاب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ مردم آگاه باشید ماه رمضان ماه رحمت و برکت از جانب پروردگار جهانیان است و این ماه، ماه مغفرت بندگان الهی می‌باشد ماهی که انسان باید تمرین کند تا بر نفس خویش غلبه کند تا بتواند پستی‌ها را کنار زند.

حجت‌الاسلام محدر با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که سرشار از برکت و رزق و روزی بوده و تمام دعاها در آن مستجاب می‌شود اظهار کرد: این ماه عزیز فرصتی است برای نو شدن و بحث مصادف شدن این ماه عزیز با عید نوروز نیز همین مقوله بوده علاوه‌ بر جسم،  روح انسان نیز از گناهان پاک و صیقل یابد تا بتواند به درگاه الهی نزدیک شود.

وی گفت: همانطور که پیام عید نوروز نو شدن است ، ماه رمضان نیز فرصتی برای احیای روح انسان از هوای نفسانی است همانا سالی که در آن انس، عطوفت و مهربانی با خدا نباشد انسان مرده‌ای در بین زندگان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان اضافه کرد: تقارن رمضان با نوروز فرصتی طلایی برای بندگان است و ماه رمضان فرصتی استثنایی برای تجلی و رسیدن به قرب الهی است فرصتی که در سال یکبار تکرار می‌شود و تکرار آن برای زندگی انسان لازم  ضروری است تا بشر راه‌های رسیدن به خدا رحمان و رحیم را شناخته و در این راه۸ گام‌های مثبت بردارد.

حجت‌الاسلام محدر افزود: اگر غبار غفلت بر وجود انسان سایه افکنده ماه رمضان فرصتی است که انسان روح خود را در آن شستشو دهد و با خدای خود انس و خلوت داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) می‌فرمایند؛ اگر می‌دانستید در ماه رمضان چه خبر است و چه آثار و برکاتی بر زندگی افراد دارد آرزو داشتید تمام سال ماه رمضان بود اظهار کرد: اگر انسان نتواند از برکات و رحمت ماه رمضان استفاده کند نعمت تبدیل به عذاب می‌شود و باید حداکثر استفاده از این ماه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محدر گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد. پس لازم است در این ماه عزیز قرآن تلاوت شود زیرا ثوابی چندین برابر دارد.نسان سایه افکنده ماه رمضان فرصتی است که انسان روح خود را در آن شستشو دهد و با خدای خود انس و خلوت داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر