logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۶۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نرخ میوه و سبزی در زنجان+جزئیات

نرخ-میوه-و-سبزی-در-زنجان+جزئیات
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ میوه و سبزی این‌روزها به صورت روزانه اعلام می‌شود، گفت: قیمت سبزی هم‌اکنون در میادین تره‌بار ۲۵ هزار تومان است و خرده‌فروشان نیز با ۳۰ درصد سود حق فروش آن را دارند.

دانیال شبخیز در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در پاسخ به سوالی پیرامون قیمت انواع میوه و سبزی اظهار داشت: نرخ میوه و سبزی بیشتر با استان مبدا در ارتباط است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: عواملی همچون صادرات و فصل تولید بر روی قیمت محصول موثر است و گاها همین امور سبب تغییر در قیمت‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان زنجان با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا نیز بر روی قیمت‌گذاری محصولات موثر است، گفت: در یک مثال در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان قرار داریم تقاضا برای سبزی خوردن بالا رفته اما عرضه محدود است.

وی خاطر‌نشان کرد: از سویی هزینه جابه‌جایی در این روزها که ایام منتهی بر عید است افزایش یافته و تمام این امور موثر بر قیمت‌ها شده است.

شبخیز خاطر نشان کرد: گاها برخی روزها وجود یک کامیون بار می‌تواند قیمت را بشکند و پایین آورد و حتی نبود یک کامیون بار در روزی دیگر باعث روند صعودی قیمت‌ها شود.

وی با بیان اینکه نرخ‌گذاری در میوه و سبزی متفاوت از اتحادیه‌های دیگر است، بیان کرد: در ایام منتهی به آخر سال نرخ‌ها بر خلاف روزهای عادی که هر دو هفته یک بار اعلام می‌شد؛ روزانه اعلام می‌شود‌.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان زنجان در خصوص قیمت سبزی در این روزها بیان کرد: سبزی به صورت عمده با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود و در میادین خورده فروشی نیز باید سبزی با قیمت ۲۵ هزار تومان بعلاوه ۳۰ درصد سود خورده‌فروشی به فروش برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گلخانه‌داران شهرستان ایجرود در تولید سبزی در این فصل در استان نقش دارند، یادآور شد: شاید تنها ۲ درصد مصرف استان توسط گلخانه‌های استان تامین می‌شود با این حال به دلیل کیفیت بالای محصول یقینا هزینه بالاتری خواهد شد.

شبخیز اذعان کرد: تقریبا ۱۰۰ درصد سبزی مصرف شده در استان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر