logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

خاطره‌ سردار اصانلو از نوای دلنشین حاج اصغر گنج‌خانلو زنجانی و حاج ولی‌اله کلامی

خاطره‌-سردار-اصانلو-از-نوای-دلنشین-حاج-اصغر-گنج‌خانلو-زنجانی-و-حاج-ولی‌اله-کلامی-
بخشی از خاطره‌ سردار اصانلو با حاج اصغر گنج‌خانلو زنجانی و حاج ولی‌اله کلامی در سال‌های دفاع مقدس و قبل از عملیات خیبر را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سردار اصانلو در یاداشتی به بخشی از خاطرات خود با حاج اصغر گنج‌خانلو زنجانی و حاج ولی‌اله کلامی در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید

 متن یادداشت به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم»

باسلام به نوکران وخادمین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام

مطالبی در فضای مجازی مطرح می‌شود که فردی در جلوه مادحین بنای تخریب چهره‌ های ماندگار ولایتمدارترین خادمان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌باشد. این همان سیاست انگلیس است که با تربیت هم کیشان به جنگ آنها بروند ولی دشمن باید بداند پرچم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با وجود دشمنی‌های بی حد و حصر هر روز بر روشنای آن افزوده می‌شود.

آنان که این پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند با اخلاص خاکسار آستان این حرم بودند. آنانی که در این آستان تلاش کردند خود را مطرح کنند گم شدند ولی آنان که نوکر این آستان بودند در قلب‌ها نشستند و آفتاب‌گونه درخشیدند و بر دیگران نیز روشنایی بخشیدند.

لازم می‌دانم خاطره‌ای را از حاج اصغر گنج‌خانلو زنجانی و حاج ولی‌اله کلامی در سال‌های دفاع مقدس و قبل از عملیات خیبر خدمت عزيزان مطرح کنم.

روزی در لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب مداح معروفی به محل اسکان حاج کلامی و حاج اصغر آمد و بعد از احوالپرسی و تعارفات گفت امشب بیایید حسينيه لشکر دعاي کمیل بخوانیم و یک برنامه دبش تهیه کنیم برای پخش و رفتند. موقع نماز مغرب عرض کردم مگر نمی‌روید برای نماز و دعای کمیل که فرمودند نه. امشب نمی‌رویم.

گفتم حاج آقای فلانی آمده بود و قرار شد که برنامه داشته باشید گفتند ما همین جا برای خودمان داخل اتاق می‌خوانیم. بعد از نماز حاج اصغر شروع به خواندن دعا کرد که شهید حسین می‌خواست برنامه را ضبط کند حاجی فرمودند اینکار را نکن ولی حسین به آرامی ضبط را روشن کرد تا برنامه ضبط شود.

آن شب به قدری همان جمع 15 نفره گریه کردند که حال فضای عجیبی حاکم شد. چراغ که روشن شد حسین خواست رو دست بزند که من برنامه را ضبط کردم و به محض اینکه دکمه پخش را فشار داد حاج اصغر گفت من که گفتم ضبط نکن گوش نکردی نوار کاست از اول تا آخر برنامه کار کرده بود ولی مطلبی ضبط نشده بود و آن مجلسی که می‌‍خواستند یک برنامه دبش در حسینیه لشکر ضبط کنند هم خودشان رضایت نداشتند و قابل پخش نبود.

اگر امروز می‌بينيم حاج اصغر و حاج کلامی محبوب دل مردمند و چهره ملی و فراموش نشدنی هستند بخاطر داشتن تریبون و میکروفن نیست بلکه بخاطر شب‌هایی است که غواصانه در دل آب غوطه ور بودند و حاج اصغر و حاج کلامی برای شهدا شعر می سرودند.

آنها در کربلای 4  زیر  بمباران ها و آتش  دشمن که حتی نظامی ها از ورود به آن صحنه ابا داشتند حاج کلامی التماس می کرد که مرا هم با خود ببرید. اگر می‌بینید که آنها چهره ملی هستند خدا آنها را بزرگ کرده لذا خورشید را نمی‌شود با فوت خاموش کرد. افرادی که در آستان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دنبال شهرت طلبی هستند مطمئن باشند زمین می‌خورند.

نوکر نوکران اباعبدالله الحسین علیه السلام.... محمد تقی اوصانلو...

مداحی که با نوای خود حال و هوای معنوی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر