logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۶۲۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در مجمع عمومی فوق العاده گروه صنعتی ایران ترانسفو مطرح شد؛

افزایش سرمایه 50 درصدی گروه صنعتی ایران ترانسفو

افزایش-سرمایه-50-درصدی-گروه-صنعتی-ایران-ترانسفو-
مجمع عمومی فوق العاده گروه صنعتی ایران ترانسفو روز گذشته با حضور سهامداران (حقیقی و حقوقی) در حالی برگزار شد که مجمع با افزایش سرمایه 50 درصدی ایران ترانسفو از محل سود انباشته موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شركت ايران ترانسفو؛ مجمع عمومی فوق العاده گروه صنعتی ایران ترانسفو در محل دفتر مركزی شركت ايران ترانسفو و با حضور 69 درصد از سهامداران با هدف افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته تشكيل شد.

بیشتر بخوانید

هيات رئيسه مجمع به رياست صبوری به نمايندگی از شركت سرمايه‌گذاری گروه توسعه ملی و نظار شاهوردی به نمايندگی از شركت سرمايه‌گذاری امين توان آفرين‌ساز و خانم كشاورز به نمايندگی از شركت ساتكاب و با دبیری معاونت مالی گروه تشکیل شد.

ناگفته نماند بخش زیادی از سهامداران این گروه صنعتی را گروه توسعه ملی، شرکت امین توان آفرین‌ساز، شرکت ساتکاپ، بانک‌های تجارت، صادرات، گروه مالی ملت و 25 درصد مابقی را سهامداران حقیقی تشکیل می‌دهند.

در ابتدای مراسم، مهدی صادقی مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به هدف برگزاری این مجمع فوق‌العاده اظهار داشت: آخرین افزایش سرمایه این گروه بزرگ صنعتی مربوط به سال 1399 است و سرمایه از 375 میلیارد تومان به 3 هزار و 640 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به افزایش سرمایه این گروه صنعتی در این مجمع گفت: با تصویب امروز مجمع فوق العاده، افزایش سرمایه این گروه صنعتی 50 درصد خواهد شد که بعد از سه سال یک رشد خوبی را شاهد خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های تولید در کشور گفت: مهمترین مسئله و چالش تولید در حال حاضر مشکل "سرمایه‌گذاری" و "نقدینگی" است و اگر امروز از بنگاه‌های بزرگ تولیدی در کشور سؤال پرسیده شود که مهمترین چالش امروز شما چیست قطعاً موضوع نقدینگی و تأمین منابع مالی و تأمین سرمایه در گردش را مطرح می‌کنند. 

صادقی مطرح کرد: اگر بنگاه‌های بزرگ تولیدی در دل خودشان سرمایه‌گذاری و برنامه توسعه نداشته باشند قطعاً این مجموعه‌ها در بلندمدت جایی برای پیشبرد اهداف سازمانی خودشان نخواهند داشت.

با این اوصاف باید بخشی از تأمین منابع مالی، نقدینگی بنگاه‌ها از سوی نظام بانکی و مجموعه‌های تأمین سرمایه و همینطور بازار سرمایه تأمین شود ولی با توجه به محدودیت‌های که امروز در کشور وجود دارد غالباً بنگاه‌های تولیدی مجبور هستند از سرمایه داخلی خودشان برای جلوگیری از توقف تولید استفاده کنند. گروه صنعتی ایران ترانسفو هم از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود در اختیار داشتن 85 درصد بازار کشور ، مشکل نقدینیگی و تأمین سرمایه دارد؛ البته این موضوع را متذکر شوم که با تمام این مشکلات و چالش‌ها، این شرکت توسعه خود را در این سال‌ها ادامه داده و اجازه نداده است که پیشرفت متوقف شود. 

وی گزارش مختصری را در خصوص موفقیت‌های این گروه صنعتی در چند سال گذشته ارائه کرد و افزود: نگاهی به عملکرد چند سال گذشته این شرکت، موضوع توسعه‌ای شرکت را ثابت می‌کند و امروز بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت (بیش از 70 درصد) داخلی سازی شده است و اگر همراهی سهامداران حقوقی و حقیقی ایران ترانسفو نبود، قطعاً این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو وضعیت سوددهی، فروش، تولید و سایر مؤلفه‌ها را در واپسین روزهای سال 1402 نسبت به سال 97 مقایسه کرد و افزود: در حوزه تولید همگن در مگاوات آمپر در این بازه زمانی یک رشد حدوداً 40 درصدی رخ داده است یعنی تولید همگن از 20353 مگاوات آمپر در سال 97 به 28355 در سال 1402 رسیده است.

در حوزه فروش هم خوشبختانه یک رشد یک هزار درصدی در شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه به دست آمده و به طور مثال میزان فروش 442 میلیارد تومانی در شرکت اصلی، امروزه به فروش بیش از 5 هزار میلیارد تومان در سال 1402 افزایش پیدا کرده است. 

رشد شتابان صادرات در گروه صنعتی ایران ترانسفو

وی با تأکید بر اینکه صادرات محصولات ایران ترانسفو همواره یک اولویت اصلی بوده چرا که ارزآوری برای کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: صادرات یک ابزار بسیار مهم برای این گروه صنعتی برای تأمین نیاز ارزی این شرکت و نقدینگی است و مقایسه وضعیت صادرات این شرکت در واپسین روزهای سال 1402 نسبت به سال 97 نشان می‌دهد که یک رشد شتابان در این مجموعه رخ داده است به طوری که صادرات هفت تا هشت میلیون دلاری سال 97، امروزه به بیش از 70 میلیون دلار رسیده و هدف‌گذاری ما است که در سال آینده صادرات را به بیش از 100 میلیون دلار برسانیم. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر