logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۶۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سرعت تحویل واحدهای مسکن‌ ملی در زنجان باید افزایش یابد

سرعت-تحویل-واحدهای-مسکن‌-ملی-در-زنجان-باید-افزایش-یابد-
استاندار زنجان با تاکید براینکه درصد بالایی از واحدهای مسکن‌ ملی باید واگذار شود گفت: در شش ماه سال آینده بخشی از زمین‌های جوانی جمعیت باید تحویل داده و سرعت واگذاری واحدها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با تاکید بر مووضوع واگذاری واحدهای مسکن ملی در استان زنحان اظهار کرد: در شش نخست ماه سال آینده بخشی از زمین‌های جوانی جمعیت باید تحویل داده و سرعت واگذاری واحدهای مسکن ملی نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه این جلسه به برگزاری انتخابات سالم در استان اشاره و عنوان کرد: علی‌رغم نگرانی‌های شدید، به لحاظ امنیت و سلامت انتخابات به خوبی رخ داد و استان زنجان جزو ۱۱ استان برتر در زمینه مشارکت و سلامت انتخابات بود و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. 

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه در حوزه آب با اینکه اقدامات خوبی انجام شده اما کار همچنان زیاد است، گفت: توانستیم بخشی از آب را تخصیص بگیریم از سویی دیگر معضلی از سدهای استان همانند سد مشمپا با سفر رئیس جمهور حل شد و اگر این سد کامل شود بخش بزرگی از مشکلات استان در حوزه آب برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آبرسانی به روستا‌ها، آبرسانی به ۶۰ روستا انجام شد، افزود: ۱۵۷ روستا نیز آبرسانی خواهد شد و شهرستان دندی جزو این برنامه‌ها بود. 

افشارچی با اشاره به افزایش حجم پساب که به ۳۰ میلیون‌متر مکعب رسید تصریح کرد: لوله‌کشی به شهرک‌های صنعتی از محل پساب رخ می‌دهد که از موضوعات حرکت راهبردی است. 

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری یکی از موفق‌ترین استان‌ها بودیم و در یک و نیم سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری صادر شده است، اذعان کرد: تلاش می‌کنیم میزان صادرات را تا آخر دولت بدون پتروشیمی ۴۵ هزار میلیارد تومان و با پتروشیمی ۶۰ هزار میلیارد تومان را به نتیجه برسانیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان در سال گذشته انجام شده است، گفت: در حوزه معدن اتفاقات خوبی در استان رخ داده، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و ۲۵۰ میلیارد تومان در زمینه استخراج سرمایه‌گذاری انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه در زمینه صادراتبنا به دلایلی کمی کاهش داریم ادامه داد: یکی از علت‌ها این بود که سبد صادراتی ما متنوع نبود، از سویی دیگر عوارض بالای صادراتی سبب شد تا میزان صادرات کاهش یابد. 

افشارچی ادامه داد: ۱۱ کشور مقصد به کشورهای هدف صادرات اضافه شده است، ۲۲صادرکننده جدید با ۳۳ محصول جدید نیز به سبد صادرات استان افزوده شده است.     

پسماند روی در استان تعیین تکلیف شد

وی در ادامه با بیان اینکه پسماند روی در زنجان تعیین تکلیف شد، گفت: اولین چک مربوط به فروش پسماند هفته گدشته وصول شد و امسال بعد از سال‌ها ردیف ایجاد و پابرجا خواهد ماند. با این حال در نهایت این پسماند به آجر تبدیل خواهد شد. 

استاندار زنجان در ادامه همچنین با بیان اینکه به سمت کشاورزی بهره‌ور حرکت کردیم، اذعان کرد: در راستای الگوی کشت یک هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت پسته رفته که قطعا تاثیر خوبی در ارزش افزوده مناطق محروم استان به ویژه در غرب استان دارد. 

وی مشکل منابع آب را از دغدغه‌های مهم استان دانست و افزود: استحصال آب، موضوعات مربوط به سدها مهم بوده و تا جایی هم که امکان دارد علاوه بر کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی میزان بهره‌وری هم باید افزایش یابد.

افشارچی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان زنحان و حل مشکل زمین این شرکت‌ها گفت: در این راستا اقدامات خوبی در استان انجام شده و 13.5 هکتار زمین در بهترین نقطه زنجان آماده و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر