logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

ماه رمضان دانشگاه عمومی خودسازی است

ماه-رمضان-دانشگاه-عمومی-خودسازی-است
امام جمعه ایجرود گفت: ماه رمضان از همه ماه‌ها برتر و بالاتر است و این ماه، دانشگاه عمومی خودسازی و تعلیم‌وتربیت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایجرود با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان گفت: طبق خطبه پیامبر رحمت(ص) ماه مبارک رمضان با برکت، رحمت و مغفرت به بشریت رو آورده است و همه سر سفره مهربانی و کرامت خدا نشسته‌اند. حتی خواب و تنفس که از اختیار انسان خارج است هم در این ماه، ثواب عبادت و تسبیح را دارد.

بیشتر بخوانید

وی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه با اهمیت ماه قیام و صیام با الهام از آیات و روایات افزود: ماه رمضان، از همه ماه‌ها برتر و بالاتر است. این ماه، دانشگاه عمومی خودسازی و تعلیم‌وتربیت است.

امام جمعه ایجرود در رابطه با عظمت ماه رمضان گفت: بستر غفران و آمرزش در ماه رمضان کاملاً فراهم است. باید تلاش کنیم تا مورد لطف و محبت خدا قرار بگیریم.

خطیب جمعه ایجرود به رعایت اخلاق رانندگی در سفرهای نوروزی اشاره کرده و در این رابطه گفت: رعایت مقررات رانندگی از مهم‌ترین معروف‌های نوروزی است. مسافران و گردشگران می‌بایست با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به اهمیت موضوع سلامتی در سفر و استراحت به هنگام خستگی در طول مسیر توجه نمایند تا حادثه و تلفاتی نداشته باشیم.

امام جمعه ایجرود با عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات مادر امت اسلام حضرت خدیجه کبری(س) گفت: این بزرگ بانو، مادر اسلام و ام‌المومنین است. همسَرِ هم‌سِرّی که همه ثروت خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار داد و صدف کوثر رسول خاتم(ص) شد.

وی به ارزیابی عملکرد دولت در تحقق شعار سال پرداخته و گفت: از طرفی اقدامات موثر و حمایت‌های گسترده دولت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در جهت رشد تولید و کاهش موانع تحسین‌برانگیز است و از طرف دیگر آمارها (طبق گزارش بانک مرکزی)، گویای عملکرد مثبت و مطلوب دولت در مهار تورم است.

خطیب جمعه ایجرود اهدای مدال فتح توسط فرمانده کل قوا به فرماندهان ارتش و سپاه را به منزله تقدیر رهبر معظم انقلاب از عملکرد این دو سازمان دانسته و گفت: مدال فتح، یکی از عالی‌ترین نشان‌های موجود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که به‌واسطه فرماندهی و مدیریت مطلوب فرماندهان ارتش و سپاه در منطقه پرتلاطم و حساس غرب آسیا، به ایشان اهدا شده و دریافت این مدال از دستان نائب امام زمان(عج)، افتخار بسیار بزرگی به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر