logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

ملی شدن صنعت نفت ایران، نماد مبارزه با استبداد داخلی و خارجی است

ملی-شدن-صنعت-نفت-ایران،-نماد-مبارزه-با-استبداد-داخلی-و-خارجی-است
امام جمعه قیدار گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشورمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آغازین روزهای سال جدید با ماه مبارک رمضان مصادف شده است فرصت بسیار مناسبی است برای تحویل حال یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول احول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال.

بیشتر بخوانید

وی افزود: فصل بارش رحمت خدا شروع شده اما شرط مشمول رحمت الهی قرار گرفتن این است که خودمان اهل بخشش باشیم مخصوصا با توجه به فرارسیدن پایان سال کینه‌ها و دلخوری‌هایی که از یکدیگر داریم دور بریزیم تا با بخشیدن دیگران سال نو را با آرامش شروع کنیم.

امکام جمعه قیدار ادامه داد: کنار گذاشتن کینه‌ها یکی از عواملی است که حال انسان‌ها را دگرگون می‌کند، برای رسیدن به احسن الحال باید کینه‌ها را کنار گذاشت و دوستی‌ها را توسعه داد که در روایات آمده که دست دادن باعث ریزش گناهان می شود مانند ریزش برگ درختان، امیداوارم که همه ما در این رحمت واسعه الهی غرق بشویم.

وی با اشاره به محفل انس با قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان گفت: سنت حسنه سی وچند ساله طلیعه رمضان المبارک در دیدار رهبر قرآنی مان با قرّاء قرآن امسال هم  در حسینیه امام خمینی برگزار شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سنت حسنه‌ای که از سال ۱۳۶۴ شروع شده و ادامه دارد. به جرأت می‌توان گفت، این محفل، بی نظیرترین جلسات قرآنی در جهان اسلام است، جلسه ای که عالیترین مقام کشور، بیش از سه ساعت از فرصت خود را برای توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآن قرار می دهند.

وی افزود: بسیاری از ما تلاوت و قرائت زیبای قرآن را یک امر تفننی و فرعی می‌دانیم اما نگاه و سیره مقام معظم رهبری این چنین نیست، از نگاه رهبر معظم انقلاب  قرائت یک هنر قدسی است و قاریان قرآن از برترین و والاترین هنرمندان هستند و قرائت قرآن، کلید ورود به وادی انس با قرآن و جذب به معارف انسان ساز آن است، لذا باید جدی گرفته شود و در سراسر کشور به آن اهمیت داده شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه غزه در حمام خون است گفت: رمضان امسال غزه در خاک و خون است، هر سال در ماه رمضان، کنترل اشغالگران اسرائیلی بر بیت المقدس با سختی و دشواری زیادی همراه است، زیرا صدها هزار نمازگزار مسلمان در نماز جماعت مسجدالاقصی و اماکن مقدس پیرامونی در ماه رمضان شرکت می‌کنند.

وی افزود: امسال هم وضعیت سخت تر خواهد بود، با آغاز ماه رمضان، رژیم اسرائیل برای بدترین شرایط آماده می‌شود. تشدید حضور نظامیان حکایت از طوفان سهمگینی است که با شروع ماه رمضان کرانه باختری را فرا خواهد گرفت.

امام جمعه قیدار به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در ایران نیز اشاره کرد و گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشورمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت.

وی افزود: در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی کرد، علما و از جمله آیت الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته اند، نقش محوری و رهبری علما به ویژه آیت الله کاشانی در این جریان سبب شد ملي شدن صنعت نفت به يك خواست عمومي و بسيج ملي تبديل شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: لذا نهضت ملی شدن نفت مثل جنبش تنباکو و نهضت مشروطه دارای ماهیتی اسلامي و با انگيزه هاي ديني شکل گرفت و پیروز شد و منتهي به حكومت مصدق شد.

وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری(علیها السلام)گفت: اول بانویی که ایمان آوردند حضرت خدیجه(علیهاالسلام) بودند که خیلی فداکاری و ایثار کردند،  اول ثروتمند در منطقه حجاز بود، تمام ثروتش را در اختیار پیامبر گذاشت، از مال و جان و عابرو گذشت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: پیامبر آن قدر این خانم را دوست داشت که بارها می‌نشست و برای دوری و فراق حضرت خدیجه گریه می‌کرد، این خیلی مهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر