logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

عملکرد دولت در کاهش موانع تولید تحسین‌برانگیز است

عملکرد-دولت-در-کاهش-موانع-تولید-تحسین‌برانگیز-است-
امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: در مورد رشد تولید دولت توانست چندهزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین‌برانگیز است همچنین آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در مهار تورم است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سلطانیه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مجلس جدید گفت: مقام معظم رهبری سه ماه مانده به آغاز فعالیت مجلس جدید به نمایندگان منتخب توصیه فرمود از سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند که شیرینی مجلس جدید را نابود می‌کند، پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اگر نمایندگان مراقبت نکنند هم کام ملت و هم فضای سیاسی کشور تلخ می‌شود و مجلس هم از کارایی می‌افتد، گفت: نمایندگانی که مردم به امیدی به آنان رای داده‌اند، باید مراقبت کنند در تله بد اخلاقی و اختلاف که موجب شادی دشمن می‌شود گرفتار نشوند و با بصیرت فردی و جمعی نقشه‌های دشمن را بشناسند و با اتحاد و با همکاری قوه قضائیه با فساد و مفسد مبارزه کنند و همه وقت خود را صرف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کنند. 

وی با بیان اینکه تا تشکیل مجلس جدید حدود ۳ ماه باقی مانده افزود: منتخبین از این فرصت برای مطالعه اسناد بالا‌دستی در عرصه فرهنگ و اقتصاد و آشنایی با مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود استفاده کنند و با آغاز دوره نمایندگی با جدیت به دنبال حل آنها باشند. 

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید و با بیان اینکه روزهای پایانی سال زمان ارائه کارنامه دولت در مقدار تحقق شعار سال است، گفت: در مورد رشد تولید دولت توانست چندهزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین‌برانگیز است و در مورد مهار تورم هم آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در مهار تورم است. 

وی با بیان اینکه منظور از مهار تورم جلوگیری از رشد و افزایش زیاد قیمت‌هاست که انجام شده و گرنه کاهش و مهار تورم مورد انتظار مردم حاصل نشده است، ادامه داد: هر چند دولت تورم ۵۹ درصدی را که از دولت قبل گرفته بود به ۴۰ درصد کاهش داده اما ثبات تورم در ۴۰ درصد موجب شده مردم بهبود اوضاع اقتصادی را در زندگی خود لمس نکنند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب به وضعیت فلسطین و غزه اشاره کرد افزود: بخاطر ماه رمضان و حضور مسلمانان برای نماز جماعت در مسجد الاقصی، کنترل اشغالگران تشدید خواهد شد و این تشدید رمضان سختی برای اشغالگران خواهد بود. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تقارن عید نوروز و عید رمضان، عید در عید و بهار در بهار است و نوروزمان رمضانی است و باید با معنویت و تحول بیشتری همراه باشد چرا که هم در ماه رمضان بر دعا و یاد خدا تاکید شده و هم در تحویل سال گفت: نکته قابل تأمل این است که هم در دعای تحویل سال و هم در دعای ماه رمضان از خدا تحول و دگرگونی به احسن الحال می‌خواهیم. 

وی به سنت‌ها و فرهنگ‌های پسندیده و ناپسند عید نوروز اشاره کرد گفت: بدون شک در عید باید شادی سالم کرد ولی از خرافات هم که هیچ تناسبی با عید ندارد نیز باید پرهیز کرد.

وی به حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و با بیان اینکه مصدومیت هزاران نفر از قبیل قطع عضو و آسیب چشم و و ضررهای جانی و مالی دیگر هیچ تناسبی با عید ندارد، گفت: اگر از ۹۰ میلیون ایرانی فقط ۱۰ میلیون نفر هر کدام ۵۰ هزار تومان به مواد محترقه پول داده باشند ۵۰۰ میلیارد تومان به بهانه یک فرهنگ خرافاتی به آتش کشیده می‌شود و در حالی اگر از همین افراد کمک مالی برای نیازمندان بشود از نداری و فقر صحبت می‌کنند.

امام جمعه سلطانیه به سالروز حمله نظامی آمریکا به عراق در ۲۹ اسفند سال ۸۱ و ۲۰ سال جنایت و اشغالگری اشاره کرد و با بیان اینکه سال‌ها ناامنی در عراق نشانه خوی سلطه‌گری و تجاوزگری استکبار است، گفت: آمریکا حدود ۲۴۸ سال پیش از مستعمره انگلیس خارج شده اما حدود ۲۲۵ سال از عمر خود در جنگ و تجاوز سپری کرده است. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز ارتحال یادگار امام سید احمد خمینی و با بیان اینکه ایشان یک شخصیت انقلابی و ولایتمدار بود، گفت: یادگار امام هم در دوران رهبری امام و بعد از امام مقید به اطاعت از امام و مقام معظم رهبری بود و به دیگران هم توصیه می‌کرد از مقام معظم رهبری اطاعت کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر