logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

در ماه رمضان از کمک به نیازمندان غافل نشویم

در-ماه-رمضان-از-کمک-به-نیازمندان-غافل-نشویم
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به رضای پروردگار قرار دادن نفس زیر پا است، گفت: نباید برای خدمت به بندگان الهی غفلت کرد، در چنین ماه مبارکی می‌توان کمک کننده به نیازمندان بود و در کمک مومنانه ورود کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اظهار داشت: یاد ۳ هزار و ۵۳۵ شهید گلگون کفن در مساجد همواره گرامیداشته شود، هرچند شهدا به ما نیازمند نیستند. 

بیشتر بخوانید

 وی افزود: امنیت، عزت، سربلندی و حفظ اقتدار و ایستادگی مسئولان مملکت در مقابل دشمنان به برکت خون شهدا است و با اینکه دشمنان با چشم خیانت به کشور نگاه می‌کنند اما نمی‌توانند کاری کنند، نشات گرفته از ایثار همین شهدا است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برخی‌ها تعدادی از مشکلات خود را بنده انتقال دادند، گفت: بنده در حد توان این موضوعات را در شورای تامین شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌کنم اما هر چیزی جای خود دارد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز رحلت فرزند امام راحل، گفت: مقام معظم رهبری به ایشان یار امین و مشاور امین لقب داده بودند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطاب به جوانان تاکید کرد: بعد از انقلاب، فرزند امام حاج احمد آقا چندین نامه نوشته‌اند که کلمه به کلمه ان برای جوانان درس ایمان، اخلاق، معرفت است.

وی بیان کرد: حضرت امام راحل چندین توصیه از جمله خودسازی، توجه به معنویت، دوری از منیت، دوری از هوای نفس را همواره مورد تاکید داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید از فرصت جوانی استفاده کرد و بر شیطان غالب شد، گفت: بدترین مسئله فریب شیطان است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به رضای پروردگار قرار دادن نفس زیر پا است، یادآور شود: نباید برای خدمت به بندگان الهی غفلت کرد، در چنین ماه مبارکی می‌توان کمک کننده بود و در کمک مومنانه ورود یافت.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به روز ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: این روز یکی از روز‌های برجسته در تاریخ کشورمان است. در این موضوع افرادی همچون ایت‌الله حاج سید ابوالقاسم کاشانی حضور داشتند، افرادی که بستر را فراهم کردند فداییان اسلام بودند و حتی حرکتی کردند که شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی آن روز همانند شهید مصدق نیز وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله کاشانی فرمودند بعد از ملی شدن صنعت نفت، باید پایه‌های اقتصادی کشور را به نحوی برنامه‌ریزی کرد که به درآمد نفت احتیاجی نباشد و این فکر کاملا اینده‌نگرانه بود.

امام جمعه زنجان در بخشی دیگر با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: در سال ۹۱ کنگره ۷ هزار شهید زن برگزار شد و مقام معظم رهبری پیامی ارسال کردند که نگاه به زن در سه مرحله پرداخته شده بود. 

وی افزود: در دوران جاهلیت توجهی به زنان نمی‌شد، در دوران مدرن جاهلیت نیز زنان وارد اجتماع شدند اما استفاده ابزاری داشتند، اما اسلام نه استفاده ابزاری کرده و نه همانند دوران جاهلیت با زنان برخورد کرده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حضرت خدیجه تمام اموال خود را در مسیر دین پیامبراکرم (ص) هدیه کرد، در حال حاضر نیز افرادی که راه حضرت خدیجه را ادامه دهند در کشور زیاد هستند.

وی در پایان اذعان کرد: به عید نزدیک می‌شویم و نوعید بسیاری از درگذشتان است، در این راستا از هیات امنای مساجد، امامان جماعت درخواست داریم تا از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند تا در همین روزها نوعید برگزار کنند و به روز عید موکول نکنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر