logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۶۱۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری زنجان:

تصادفات جاده‌ای در زنجان ۱۲ درصد کاهش یافت

تصادفات-جاده‌ای-در-زنجان-۱۲-درصد-کاهش-یافت-
مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: خوشبختانه سالجاری شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان زنجان هستیم. 

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس بابایی امروز در نشست تخصصی کاهش تصادفات جاده‌ای که با همراهی هلال‌احمر انجام شد، گفت: خوشبختانه سالجاری شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان زنجان هستیم. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه در تصادفات جاده‌ای آموزش است، اظهار داشت: ارتقای دانش و آگاهی تک تک مردم نسبت به حوادث و سوانح می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر باشد. 

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه فرآیند فرهنگ‌سازی آموزش تغییر در اذهان عمومی است، گفت: وقتی تغییر در اذهان عمومی‌شکل گیرد منجر به تغییر در رفتار خواهد شد و کاهش آمار‌های حوادث جاده‌ای را شاهد خواهیم‌ بود.

بابایی با اشاره به راهکارهای فرهنگ‌سازی و تغییر در اذهان عمومی یادآوری کرد: در این راستا یکی از راهکار‌ها نقش‌آفرینی آموزش و پرورش است که باید سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در کشور بعد از انقلاب شکل گرفته و ادامه دارد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای بعد از انقلاب بصورت تدریجی انجام شده و با توجه به تحریم‌های موجود و کمبود اعتبار، کشور با مشکلات عدیده‌ای در زیرساخت‌ها مواجه شده است. 

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در کریدور اصلی شمالغرب کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: استان زنجان به لحاظ تعداد روستا جزو استان‌های اول کشور است ولی با این اوصاف زنجان با کمبود تجهیزات و فرسوده شدن لجستیک امدادی در حال خدمت رسانی در جاده‌هاست.

بابایی با تاکید بر امر آموزش بیان کرد: هراندازه آموزش در صدا و سیما، دستگاه‌های خدماتی و افزایش یابد می‌تواند تاثیر‌گذاری خود را در جامعه نمایان کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه باید به حتم برنامه‌ریزی‌های مناسبی در کمیته آموزش با دستگاه‌ها ایجاد شود، ادامه داد: در این کمیته دستگاه‌ها برنامه‌ها و تولیدات خود را در امر آموزش آماده و در اختیار مرکز صداو سیما استان در امر اطلاع‌رسانی قرار دهند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، با بیان اینکه حجم زیادی از جابجایی‌ها در ایام نوروز اتفاق می افتد، گفت: باید صداوسیما سیما در این امر مهم نقش‌آفرینی داشته و در آگاه سازی مردم فعالیت کند. 

بابایی اظهار داشت: آموزش کمک‌های اولیه برای کلیه کارکنان دستگاه‌ها توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان پیگیری شود تا همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حوادث با علم و آگاهی بر اساس اصول اقدامات لازم را قبل از رسیدن عوامل امدادی انجام دهند تا نجات بخش مصدومان در حوادث باشند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر