logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۶۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

ملاقات دو بهار؛ دو میهمانی در یک فصل

ملاقات-دو-بهار؛-دو-میهمانی-در-یک-فصل-
حلول ماه مبارک رمضان، ماه بندگی دربرابر خداوند رحمان و رحیم، ماهی که شیطان در آن دست بسته است و خواندن یک آیه از قرآن هزاران ثواب در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اکنون که با حلول ماه مبارک رمضان در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت هستیم، می‌توان با اندکی تامل، به شباهت‌ها و مشترکات فراوان و شگفت‌انگیز بهار دل‌ها و بهار طبیعت رسید.  ماه رمضان برای مؤمنان عیدی مبارک است که لذتی وصف‌ناپذیر دارد چراکه فرصت حضور در میهمانی خدا برای بندگان الهی مهیا می‌شود و این ماه به بهر دلها معروف است زیرا همچون بهار که درختان خفته و مرده را بیدار و زنده می‌کند دل‌های خفته و غفلت‌زده در این ماه عزیز بیدار و احیا می‌شود.

بیشتر بخوانید

در قرآن کریم بارها به اهمیت تجدید حیات که برای زمین رخ می‌دهد، اشاره شده است. از جمله در آیات 5 و 6 سوره حج می‌فرماید: «زمین را جامد و افسرده و بی‌روح و بی‌جنبش می‌بینی اما همین که آب باران را بر آن نازل کنیم به جنبش و حرکت در می‌آید و فزونی می‌گیرد و انواع گیاهان سرور افزا می‌رویاند. این از آن جهت است که خداوند حق است و نظام زنده کردن مرده‌ها در قبضه قدرت اوست و اوست که بر هر چیز تواناست.»

ماه رمضان ماه برکت می‌باشد برکتی که از جانب پروردگار هستی است و انسان باید قدر این لحظات ملکوتی را بداند و از آن استفاده کند

یادمان باشد در ماه رمضان تنها به روز بودن اکتفا نکنیم و سعی کنیم در این ماه عزیز بیشتر از همیشه حواسمان به نفس خود باشد و یاری رساندن به افراد و همسایگان نیازمند مد نظر قرار گیرد.

خداوند این ماه را برای تقرب انسان به خدای خود قرار داده و نسبت به انسان بارها سفارش شده است چرا که درهای بهشت برای بندگان الهی باز است.

در این ماه مبارک سعی کنیم بیشتر به یاری افراد نیازمند در جامعه بشتابیم و حواسمان به یتیمان نیازمند باشد آنها را یاد کنیم و از آنها دلجویی نماییم و یادمان باشد در این دنیای فانی میهمانی بیش نیستیم و سرای آخرت نیز وجود دارد اگر یتیمی را یاد کنیم مطمئن باشیم افرادی پیدا خواهد شد تا آنها نیز یتیمان ما را یاد کنند زیرا انسان در این دنیا هر آنچه که بکارد درو خواهد کرد.

بس سعی کنیم خوب بکاریم تا نیک درو کنیم و بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی دور از جوانمردی و انسانیت است که در نوروز مشغول تهیه آذوقه و لباس برای خودباشیم و از فقرا و نیازمندان شهرغفلت شویم.

یادمان باشد تنها نام نیک، کمک و یاری به دیگران در این دنیا باقی است و دیگر هیچ....

سمیرا قربانی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر