logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

«رمضان»ماه خودسازی در برابر شیطان نفس است

«رمضان»ماه-خودسازی-در-برابر-شیطان-نفس-است
ماه رمضان، ماه فرصت‌یابی و فرصت آشتی با خدا است که همه باید از این ماه عزیز حداکثر استفاده را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ماه رمضان ماهی است که ثانیه به ثانیه آن در تقوی و عبادت بندگان به خداوند متعال می‌گذرد و یکی از پربرکت‌ترین ماه‌های اسلامی است و رمضان" ماه خودسازی در برابر شیطان نفس است و در این ماه مبارک قرآن یکباره نازل شده و مسلمانان در این ماه به روزه گرفتن و انجام عبادات و آیین‌های مذهبی دیگر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

یکی از فضیلت‌های ماه رمضان این است که درهای رحمت و بخشش خداوند برای بندگانش باز می‌شود و امکان رسیدن به برکت‌ها و مغفرت‌های الهی در این ماه مبارک بیشتر است.  بنابراین، برای هر مسلمان اهمیت ویژه‌ای دارد که این ماه را به بهترین شکل ممکن استفاده کند و از فضایل و برکات این ماه برای پیشرفت روحی و معنوی خود بهره‌مند شود و  شیطان در ماه مبارک رمضان دست بسته و رو سیاه است.

این ماه عزیز معروف به ماه رحمت و بخشش الهی است که مسلمانان به روزه‌گیری، قرآن خوانی، نماز و عبادات دیگر می‌پردازند. عبادات و اعمال در این ماه فضیلت بیشتری دارد حائز اهمیت است و در روایات برای روزه گرفتن دراین ماه مبارک سفارش و تاکیدات فراوان شده است.

یکی از فضایل این ماه، باز شدن درهای بهشت برای بندگان الهی است و امکان دستیابی به مغفرت و برکات الهی بیشتر می‌شود. همچنین، به دلیل اینکه این ماه ماه تقوی و اخلاص به خداوند است، امکان ارتقاء روحی و معنوی بندگان در این ماه بیشتر است.

در بخشی از سخنان پیامبر اکرم(ص) در خصوص آداب روزه چنین آمده است که: با تشنگی و گرسنگی خود در آن، گرسنگی روز قیامت را به یاد آورید و به فقیران خود صدقه بدهید، بزرگان خود را احترام کنید، کوچکترها را مورد رحمت خود قرار دهید و صله رحم را بجا آورید.

زبان‌های خود را حفظ کرده و دیدگان خود را از آنچه نگاه به آن حلال نیست و گوش‌های خود را از آنچه گوش دادن به آن حلال نیست، نگه دارید. با یتیمان مردم مهربانی کنید تا با یتیمان شما مهربانی شود.

زهرا اسماعیلی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر