logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۶۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر کل جمعیت هلال احمر خبر داد:

آمادگی هلال احمر کشور برای امداد و نجات نوروزی

آمادگی-هلال-احمر-کشور-برای-امداد-و-نجات-نوروزی
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در راستای تسهیل سفر مسافران نوروزی یک‌هزار و ۶۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای و یک هزار و ۷۰۰ پست امدادی و فرهنگی جوانان در سطح کشور مسقر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» یعقوب سلیمانی در حاشیه افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری در روستای مهرآباد زنجانرود ضمن گرامیداشت روز شهدا و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، اظهار داشت: این اقدام خداپسندانه در راستای خدمت به رفاه مردم را در آستانه این ایام مبارک را به فال نیک می‌گیریم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پویش هلال رحمت نوروز با هدف تامین سبد غذایی برای اقشار کمتر برخودار از محل کمک‌های مردمی است که آغاز این طرح از استان زنجان با ۸۰۰ توزیع بسته معیشتی برقرار شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ کاروان سلامت در مناطق محروم و غیر برخوردار توسط سازمان داوطلبان هلال احمر سازماندهی و ساماندهی شد که 220 هزار نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند.

سلیمانی یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان داوطلبان را اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی دانست و خاطرنشان کرد: سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدایی در سراسر کشور اجرا شده که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در جغرافیای پهناور کشور از خدمات طرح های محرومیت‌زدایی بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: در قالب نذر خدمت نیز طی ۱۱ ماه گذشته از سال جاری ۱۱۶ روستا و ۶۴ شهرستان از خدمات نذر خدمت بهره‌مند شدند.

وی ارزش این طرح را ۴۶۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این طرح‌ها افزایش نیز خواهد داشت.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۱۵ هزار بسته معیشتی سال جاری توسط جمعیت هلال احمر توزیع و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز امسال هزینه حمایتی درمان و سلامت کرده‌ایم.

سلیمانی از آغاز طرح و امداد و نجات نوروزی در روز گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: در این طرح ۱۲۰ هزار نیروی داوطلب جوانان، امدادگران و داوطلبان در حوزه‌های مختلف حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در راستای تسهیل سفر مسافران نوروزی نیز قریب به یک‌هزار و ۶۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای و یک هزار و ۷۰۰ پست امدادی و فرهنگی جوانان در سطح کشور مسقر خواهند شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زمان حاضر هلال احمر در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کارنامه درخشانی دارد، گفت: نمونه بارز آن سیل سیستان و بلوچستان بوده که نزیک به یک‌هزار و ۸۵۰ روستا و بیش از ۱۲ شهرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که جمعیت هلال احمر همگی در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان حضور فعال در منطقه آسیب دیده داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر