logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید

سرمایه‌گذاری-صنعتی-زنجان-به-۱۷-هزار-میلیارد-تومان-رسید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته در سال جاری در استان، گفت: میزان سرمایه‌گذاری به 16هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است.

مجید گلشنی‌منفرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته در سال جاری در استان، اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 16هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در بخش معدن نیز با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد وصول بخشی از حقوق دولتی معادن در سطح استان بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در بخش صادرات علی‌رغم کاهش میزان صادرات استان بدلیل کاهش قیمت‌های جهانی با افزایش سبد محصولات صادراتی و افزایش کشورهای مقاصد صادراتی و اضافه شدن صادرکنندگان جدید به استان بودیم.

وی اظهار کرد: ۱۱ کشور جدید صادراتی به مقاصد صادراتی استان افزوده شده و ۲۱ کالای جدید صادراتی وارد سبد محصولات صادراتی استان شده است.

گلشنی‌منفرد از افزایش تعداد صادرکنندگان این استان نیز خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌های صادراتی استان از ۱۷۲ واحد در سال گذشته به ۲۰۳ واحد صادراتی طی امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری جذب سرمایه‌گذاری در استان زنجان تا پایان دولت سیزدهم ۵۰ همت است، گفت: در ابتدا این رقم غیر قابل تحقق ارزیابی می‌شد اما در یک سال گذشته میزان جذب سرمایه‌گذاری در استان قابل توجه بوده ایت. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با بیان اینکه غرب زنجان در حوزه جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعتی مغفول مانده بود، گفت: برای جبران این موضوع طرح های سرمایه گذاری مهم و بزرگی همچون طرح توسعه تراکتورسازی تبریز و صباباتری قرار است در این محدوده عملیاتی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر