logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۶۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

36هزار راس دام در استان زنجان بیمه شدند

36هزار-راس-دام-در-استان-زنجان-بیمه-شدند-
مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه تعرفه حق بیمه دام و عوامل خطر تحت پوشش هر کدام از بیمه نامه‌ها اعم از پایه و تکمیلی براساس دستورالعمل‌های مربوطه از بیمه‌گذار اخذ می‌شود گفت: امسال 36هزار راس دام در استان زنجان بیمه شدند.

توکل خادم ناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نحوه پرداخت خسارت به بیمه گذاران به محض اعلام دامداران مبنی بر وقوع خسارت در اسرع وقت توسط ارزیاب بازدید می‌شود گفت: در صورت تحت پوشش بودن عامل خسارت، مراتب جهت پرداخت به ستاد صندوق بیمه کشاورزی ارسال می‌شود که معمولاً غرامت مربوطه در کوتاهترین زمان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه استقبال دامداران سنتی علی‌رغم پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های فراوان و برگزاری دوره‌های ترویجی بیمه کشاورزی با هماهنگی و همکاری مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان خوب نیست اذعان کرد: در این مورد لازم است که تمام ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط در راستای فرهنگ سازی استفاده از بیمه باید اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 1402 تعداد 36 هزار راس دام در استان بیمه شده است اظهار کرد: از این تعداد 9 هزار و 750 راس دام صنعتی بوده و در زیر نظر بخش طیور استان زنجان تعداد 31 هزار و 761  قطعه طیور نیز بیمه شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: غرامت پرداخت شده در سال جاری در بخش دام در استان 7 میلیارد و 714میلیون ریال و در بخش طیور نیز 13 میلیارد و 430 میلیون ریال بوده است.

خادم ناسی با بیان اینکه در پرداخت خسارت اولین نکته حائز اهمیت، اعلام به موقع خسارت بوده که در مدت 24 ساعت باید اقدام شود افزود: برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله اعلام کتبی به بانک کشاورزی شعبه مربوطه و یا نمایندگی بیمه‌ای حوزه عمل و یا ثبت کد دستوری * 64009 * 6655 *و یا از طریق درخواست خسارت از طریق سامانه جامع بیمه کشاورزی است.

ذعان کرد: تعرفه حق بیمه دام و عوامل خطر تحت پوشش هر کدام از بیمه نامه‌ها اعم از پایه و تکمیلی براساس دستورالعمل‌های مربوطه از بیمه‌گذار اخذ شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: عوامل خطر تحت پوشش در بیمه پایه دام سبک روستایی شامل: عوامل خطر آبله، آتش‌سوزی غیرعمد، اکتیما، بروسلوز، بیماری‌های باز پدید، بیماری‌های نو پدید، تب برفکی، تخریب آغل ناشی از عوامل قهری و طبیعی، خشکسالی، زلزله، سرما و یخ زدگی، سیل، شاربن یا سیاه زخم و صاعقه است.

خادم ناسی با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، هاری عوامل خطر تحت پوشش در بیمه تکمیلی دام سبک روستایی عبارتند از: عوامل خطر آنتروتوکسمی، پرت شدن از کوه، حمله وحوش، ذات الریه فوق حاد یا پنومونی آنزئوتیک، سالمونلوز، شاربن علامتی، مارگزیدگی، نفخ کفی که هر کدام از تعرفه‌ها حق بیمه بخصوص دارند اذعان کرد: در خصوص نحوه ارائه خدمات به بیمه گذاران باید در نظر داشت که تعداد 12شعبه بیمه‌ای بانک کشاورزی در استان شعب زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، سلطانیه، طارم، ماهنشان، ایجرود، دندی، حلب، زرین رود و گرماب خدمات به بیمه گذاران ارائه می‌شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: همچنین در خصوص هزینه دریافت شده برای بیمه نامه مبلغ حق بیمه در بیمه نامه‌ای که به بیمه گذار ارائه شده دقیقا ذکر گردیده که کارگزار بیمه اجازه اخذ بیشتر از آن را ندارد چنانچه موردی باشد با ذکر مشخصات قابل پیگیری و برخورد بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر