logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۶۰۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

برخوردو دو خودرو در زنجان 7 نفر را راهی بیمارستان کرد

برخوردو-دو-خودرو-در-زنجان-7-نفر-را-راهی-بیمارستان-کرد
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیشتر تصادفات بر اثر عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است گفت: برخوردو دو خودرو سراتو و پژو 405 در زنجان 7 مصدوم بر جا گذاشت.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه این حادثه در تاریخ 19 اسفندماه ساعت 02:11 گزارش شده است گفت: محل وقوع حادثه زنجان تقاطع برق است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: کدهای اعزام به محل حادثه پردیس، قائم و اسفناج است و تمام اقدامات اولیه جهت یاری رساندن به مصدومین در محل حادثه توسط تیم اورژانس صورت گرفت.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: مصدومين حادثه سه نفر با کد قائم و یک  نفر با کد پرديس و سه نفر با کد اسفناج بعد از اقدامات اوليه پيش بيمارستانی به بيمارستان موسوی منتقل  شدند و يکی از مصدومين آقای 20 ساله که خيلی بدحال و کاهش هوشياری داشتند در محل CPR و به بیمارستان منتقل شدند.  

تقی‌لو گفت: بدیهی است که هموطنان در هنگام بروز تصادف در جاده‌ها خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره 115 مرکز فوریت‌های پزشکی تماس حاصل فرمایند.  

وی ابراز کرد: باید در نظر داشت که کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم که بلافاصله پس از وقوع حادثه و قبل از رسیدن اورژانس بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در هر موقعیت اورژانسی برای کمک‌های اولیه باید ابتدا صحنه را از نظر برقراری ایمنی و امنیت ارزیابی کند و سپس به ارزیابی بیمار از سر تا نوک انگشتان پا بپردازد.   

تقی‌لو گفت: در راستای انجام کمک‌های اولیه، ماهیت آسیب یا بیماری را ارزیابی و اولویت‌های مراقبتی مورد نیاز را تعیین کنید.

وی گفت: از ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای در 9 ماهه اخیر 5 هزار و ۲۵۸ مورد با ۶ هزار و ۹۷۱ مصدوم و تعداد ماموریت‌های غیرترافیکی جاده‌ای نیز ۱۳ هزار و ۶۱۵ مورد با ۱۱ هزار است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر