logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۲۱۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تماس 4 هزار زنجانی با مرکز اورژانس اجتماعی

تماس-4-هزار-زنجانی-با-مرکز-اورژانس-اجتماعی-
رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی زنجان با بیان اینکه روزانه تماس‌های مختلفی در زمینه و مشکلات گوناگون با مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان انجام می‌شود گفت: در 5 ماه نخست سال4 هزار زنجانی با مرکز اورژانس اجتماعی تماس داشتند.

حمید نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دارای ابعاد مختلف است گفت: از جمله شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی آسیب‌های فضای مجازی می‌باشد که در دوره نوجوانی و جوانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از اثرات بسیار شایع که فضای مجازی در افراد به جا می‌گذارد به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد بهداشت روانی فرد است.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان عنوان کرد: فضای مجازی با ایجاد اعتیاد روانی در فرد منجر به بروز آسیب‌هایی چون افسردگی و استرس می‌شود که در این مرحله فرد دست به مقایسه‌هایی بین خود و آنچه که در فضای مجازی شاهد آن بود اقدام کرده و در بسیار مواقع باعث بروز رفتارهای منفی اجتماعی در افراد است.

نوری گفت: از دیگر آسیب‌های اجتماعی شایع در جامعه که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد  فشار مالی اقتصادی است که امروز اقدام به خودکشی در اثر افسردگی‌های شدید در جامعه رو به افزایش است که باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

وی ابراز کرد: اگر فشار روحی و روانی در خانوادگی زیاد شود اقدامات منفی زیادی وارد حوزه خانوادگی می‌شود و اختلافات حادی در حوزه اجتماعی به وجود می‌آید.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان اضافه کرد: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان زنجان یک برنامه تلفیقی از مرکز مداخله در بحران، بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است که دارای خط تلفن اورژانس به شماره ۱۲۳ تیم سیار اجتماعی و پایگاه اجتماعی می‌باشد که در این برنامه مهم هدف اصلی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس بودن مد نظر است.

نوری ابراز کرد: تمام تلاش مرکز اورژانس اجتماعی بر این است تمام مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برنامه اورژانس اجتماعی یک هدف دارد که آن کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است در اهداف تخصصی می‌توان به در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی برای آحاد جامعه و نیز ارتقا توانمندی‌های افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان عنوان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی شامل گروه‌های هدفی چون کودکان کار و خیابانی،  همسر و کودکان آزار دیده، افراد دچار اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و دارای اختلافات حاد خانوادگی است.

نوری ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی انواع مختلف دارد که عبارتند از آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان، اعتیاد، طلاق و آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده به صورت تخصصی‌تر آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزان است.

وی گفت: راه‌های جلوگیری از افسردگی عبارتند از ورزش، تمرین‌های مراقبه و تمرکز ذهن، داشتن اعتماد به نفس، کنترل قند خون و خواب کافی است.

نوری اضافه کرد: در پنج ماه نخست سال قریب به 4 هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان انجام شده و مشاوره در زمینه‌های مختلف انجام گرفته است.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان ابراز کرد: مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به یک زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار رفع می‌شود.

نوری تاکید کرد: خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم و مداخله در بحران است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر