logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۶۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی:

شهیدان، قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند

شهیدان،-قهرمانان-برتر-تاریخ-کشور-هستند
امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه در جنگ هشت سال دفاع مقدس جوانان ایران زمین با اراده خود توانستند دشمن را شکست دهند گفت: شهیدان، قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در نماز جمعه این هفته شهر دندی با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه 18 اسفند شهر دندی ضمن تقدیر از حضور جهادی مردم در پای صندوق‌های رای شگفت‌انگیر بود گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه با همه فراز و فرودهایش پایان یافت. اگر چه هنوز پرونده برخی شهرها، خصوصا تهران باز است اما تا حدود زیادی می‌توان گفت؛ تب و تاب انتخابات فروخفته است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بازنده اصلی انتخابات 11 اسفند دشمنان امت بزرگ ایران بود گفت: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد داشت و دشمن بیش از هرکس می‌داند که بازنده اصلی این آوردگاه جبهه استکبار بوده است.  

امام  جمعه شهر دندی به حماسه بزرگ مشارکت مردم بخش انگوران در انتخابات تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مردم بخش انگوران بصیرت توام با زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی آن است. 

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر به مرددین رای دادن نیز اشاره کرد و گفت: مرددین از رای دادن از چالش‌های انتخابات یازدهم اسفند بود که  30 درصد به شمار می‌رفتند ؛ البته اگر وضعیت اقتصادی و معیشتی و بعضا وعده‌ها و عملکرد‌ها در جای خود انجام می‌شد قطعا این 30 درصد از مرددین نیز وجود نداشت. 

 وی ضمن تبریک به نماینده منتخب مردم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی  تاکید کرد: فردای انتخابات یک نگاه جامع باید شکل بگیرد زیرا نماینده منتخب نماینده همه اهالی شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان و بخش انگوران و بخش‌ها و روستاهای تابعه است. نباید  نگاه‌ها  فردی و جناحی باشد.

خطیب جمعه دندی تصریح کرد: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که چهار راهبرد «امنیت، سلامت و رقابت» را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد.

وی همچنین از فرماندار و عوامل اجرایی فرمانداری، بخشدار، فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان و همه نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها نیز تقدیر و تشکر کرد.

 حکیمی‌فر در بخش دیگر سخنان خود به نقش سید جمال الدین اسدآبادی در مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت : «سید جمال‌الدین اسدآبادی» پدر مبارزه با استعمار غرب بود او  وقتی اندیشه‌های اصلاحی خود را به ناصرالدین شاه عرضه کرد و او نپذیرفت، ناصرالدین شاه را علنا عامل بدبختی مردم و جامعه  معرفی کرد.

خطیب جمعه دندی گفت: علمای اسلام همواره برای رهایی مردم از دست ظالمان و نظام‌ها طاغوتی پیشگام بودند و نقش الگویی او در زمینه‌های  دشمن ستیزی و استکبار ستیزی امروزه هم مورد توجه واقع شود.

خطیب جمعه دندی ضمن تبریک سالروز  تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری  مساجد در 18 اسفند  گفت: جای خالی کانون‌ها در مساجد بخش انگوران و شهر دندی بسیار محسوس است. هر چند این کانون‌ها بصورت اسمی ثبت شده‌اند ولی چندان توجهی  به آنها نشده است.

 حجت‌الاسلام حکیمی‌فر در ادامه با اشاره به آغاز عملیات بدر در 19 اسفند ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای عملیات بدر خاطرنشان کرد: شهدایی چون عبدالحسین برونسی، حاج عباس کریمی ، مهدی باکری، کاظم نجفی رستگار، حسن درویش از فرماندهان عملیات بدر بودند که با ایثار فدا کاری در برابر تجاوزات دشمن بعثی ایستادند.

 وی همچنین  به 20 اسفند روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: طرح «رهروان نور» در راستای سنت حسنه «راهیان نور» و سفر به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، و به منظور ایجاد و پرورش «عقلانیت دینی» و «روحیه ایستادگی و استقامت» در نسل «امید امام» سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی اجرا می‌گردد.

 امام جمعه شهر دندی ابراز کرد: شهیدان، قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند و اینها همه الگویند. جوان احتیاج به الگو دارد. اینها الگوهای زنده‌ی کشور و جوان‌های محسوب می‌شوند و یاد آنها باید زنده بماند.

 حجت‌الاسلام حکیمی‌فر اضافه کرد: پدران، مادران و همسران شهدا، گنجیه بی‌نظیر یاد و خاطرات شهیدان قهرمان (دفاع مقدس، امنیت، دفاع از حرم و عتبات و مقابله با حوادثی نظیر حوادث سال گذشته رفتار این قهرمانان، برجستگی‌های اخلاقی، سبک زندگی و تحولات زندگی آنان برای جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان الگوساز است که انتشار خاطرات خانواده‌های شهدا در این الگوسازی نقش مهمی خواهد داشت.

وی به  چهارشنبه آخرسال اشاره کرد و گفت : این روزها همه در تدارک جشنی هستند از جنس سرور و شادی در چهارشنبه‌ای با عنوان چهارشنبه سوری که ریشه در آداب و رسوم کهن ما ایرانی‌ها دارد.

حکیمی‌فر افزود: متاسفانه آداب و رسوم دیرینه و کهن به یک سری آتش بازی با جان مردم که نه تنها موجبات شادی را فراهم نیاورده است تبدیل شده است بلکه موجب ناراحتی و یا از دست دادن جان افراد و قطع عضو اشخاص می‌گردد.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر