logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۵۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) زنجان:

۶۴۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه‌های بسیج استان راه اندازی شد

۶۴۰-صندوق-قرض-الحسنه-در-پایگاه‌های-بسیج-استان-راه-اندازی-شد-
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) زنجان با بیان اینکه در سالجاری اعتبار تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان ۵۴۵ میلیارد تومان بود گفت: ۶۴۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه‌های بسیج استان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اقبال جهانبخشیدر نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه راه اندازی و ایجاد ۶۴۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه‌های بسیج استان جزو برنامه‌های معرفی شده مد نظر بود که این طرح که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و اعتبار این صندوق‌ها در استان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بر آورد شده است گفت: این طرح با هدف عدالت افزایی و محرومیت زدایی جهاد آبرسانی در ۵۷ روستای محروم استان زنجان اجرا شد و نقش و تاثیر قابل توجهی در ایجاد و حمایت از اشتغال‌های خرد دارند.   

بیشتر بخوانید

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح به شبکه بانکی معرفی شده و از این تعداد طرح تا کنون به ۵۹۳ پرونده ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) زنجان عنوان کرد: چهار قرارگاه شامل اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، جهادی و خدمات رسانی در مجموعه بسیج سازندگی استان تشکیل شده است و تفاهم نامه میان بسیج سازندگی سپاه و آبفا استان جهاد آبرسانی به ۱۵۷ روستا هم اکنون در حال اجرا است.  

جهانبخشی اضافه کرد: از فعالیت‌های مهم بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) زنجان آبرسانی، ساخت مسکن به محرومین و... است که در جهاد آبرسانی به ۵۷ روستا در راستای محرومیت زدایی آبرسانی انجام شده است و یک هزار و ۳۹۰  گروه جهادی در بسیج سازندگی استان فعالیت دارند.  

وی افزود: گروه‌های جهادی در تمامی عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی،خدمات‌رسانی ، اقتصاد مقاومتی و... در طول سال نقش آفرینی هستند و در سال 1402 یک هزار ۲۳۶ گروه جهادی اقشار مختلف با استقرار ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر جهادگر در عرصه‌های ۱۵ گانه بسیج سازندگی فعالیت کردند.   

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(ع) زنجان ابراز کرد: تا حال حاضر ۴۵ تعاونی اشتغالزا در حال فعالیت هستند و ۷۰ نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شده است.

روستائیانی که تمایل دارند برای جاده‌های بین مزارع و گلزار شهدا عملیات آسفالت انجام دهند می‌توانند قیر رایگان به شرط مشارکت در زیر سازی از بسیج سازندگی دریافت کنند و مشکلات مربوطه در این راستا حل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر