logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۵۹۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ترکش عوارض سنگین صادراتی بر فعالان اقتصادی

ترکش-عوارض-سنگین-صادراتی-بر-فعالان-اقتصادی
با وضع عوارض سنگین صادراتی، در ۹ ماهه جاری میزان صادرات استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

مهدی رنگرونا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در طول ۱۰ ماهه سال جاری ۴۰ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار صادرات از کشور انجام شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه جاری میزان صادرات استان زنجان به ۳۶۵ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه اگر مجموع میزان صادرات استان از دیگر گمرکات را نیز در ۹ ماهه جاری در نظر بگیریم، شاهد کاهش ۱۵ درصدی است، تصریح کرد: این میزان صادرات بر مبنای مبداء تولید ۴۵۷ میلیون دلار است این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۹ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه دلایل متعددی سبب کاهش صادرات در کشور و استان زنجان شده است، بیان کرد: عمده‌ترین دلیل کاهش میزان صادرات در سال جاری، با عوارض صادراتی در ارتباط است.

رنگرونا با بیان اینکه تا خردادماه جاری فعالان اقتصادی اطلاعی از عوارض صادراتی اختصاص یافته به اقلام مدنظر مسئولان اطلاعی نداشتند، تصریح کرد: در نهایت در خردادماه لیست اقلام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد.

وی با بیان اینکه که صادرکننده باید بین ۰.۵ تا ۲ درصد عوارض پرداخت می‌کرد، اذعان کرد: اما در اواسط سال میزان این عوارض صادراتی در کالایی همانند فولاد به ۲۰ درصد رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر