logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۵۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

درختان مثمر باید در سطح شهر کاشته شود

درختان-مثمر-باید-در-سطح-شهر-کاشته-شود
امام جمعه ابهر گفت: باید تلاش شود درختان مثمر در سطح شهر کاشته شده تا مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در مراسم روز درختکاری گفت: درختکاری به حدی مهم است که در روایت نیز به این‌ مسئله توجه ویژه شده است، در روایت آمده است اگر نهالی در دست یکی از شماست و اعلان برپایی قیامت شده است و مرگ شما هم قطعی باشد، ولی تا برپایی آن به اندازه کاشتن یک نهال، فرصت دارید، آنرا بکارید.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اسلام تنها به درخت اهمیت نداده و منابع طبیعی را کلاً در نظر دارد، افزود: هیج دین و آیینی به اندازه اسلام به درخت و درختکاری توجه نکرده است.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه ایران جزء معدود کشورها با تنوع گیاهی بالا است، تصریح کرد: اگر درختکاری باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی شود ما دچار خسران شده‌ایم لذا باید به این موضوع توجه جدی وجود داشته باشد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه باید قدر داشته‌های خود را بدانیم، اذعان کرد: در کاشت درختان باید تلاش شود نسبت به غرس درختان مثمر اقدام شود تا مردم بتوانند از وجود آن متنفع شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های زراعتی ما بخاطر بریدن درختان و نابودی مراتع به زمین‌های شوره‌زار تبدیل شده است، تأکید کرد: کاشت درخت از فرسایش خاک و بیابان‌زایی جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: ما دو گروه ملائک داریم که یک گروه برای ما انسان‌ها دعا می‌کنند و یک گروه دیگر هم نفرین می‌کنند اما وقتی انسانی بدون دلیل برگی از درخت را جدا می‌کند هر دو گروه از ملائک به آن شخص نفرین می‌کنند اینجا است که اهمیت درخت و نگه‌داری آن مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر