logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۵۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

۹۵درصد مزار شهدای استان زنجان ساماندهی شد

۹۵درصد-مزار-شهدای-استان-زنجان-ساماندهی-شد-
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بیشترین شهدای استان زنجان مربوط به اسفندماه و سه عملیات کربلای پنج، والفجر هشت و عملیات خیبر است گفت: ۹۵درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدای استان زنجان ساماندهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس برزگر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۷ شهید استان معادل ۸۷ درصد در سن ۱۰ تا ۳۰ سال بودند گفت: شمار شهدای زنجان ۲ هزار و ۹۱۸ نفر است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مجموع شهدای استان ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت، ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر و تعداد شهدای عملیات بیت‌المقدس ۱۰۱ شهید بوده که عملیات‌های ذکر شده در اسفندماه انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: تعداد گلزارهای شهدای استان ۴۳۰ گلزار است که ۲ هزار و ۹۰۶ مزار در این گلزارها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است و تاکنون ۲ هزار و ۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده است.

برزگر ابراز کرد: ۳۸ حسینیه شهید در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است و ۵۷ مورد خاطره نگاری از شهدا و ۴۵ مورد از خانواده‌های جانبازان انجام شده است و ساخت فیلم درباره ایثار و شهادت در دستور کار است تا نسل‌های جدید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی اضافه کرد: شهدا مظهر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند و آنها تمام وجود خود را در راه اقتدار کشور گذاشتند تا امروز ما پایدار باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: پیگیری‌های لازم در بحث اشتغال و بیکاری از سال‌های قبل در بنیاد شهید استان زنجان صورت گرفته است تا مشکلات مربوطه حل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر