logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۵۹۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره منابع طبیعی خدابنده خبر داد:

توزیع ۵۰ هزار اصله نهال درخت رایگان در بین مردم خدابنده

توزیع-۵۰-هزار-اصله-نهال-درخت-رایگان-در-بین-مردم-خدابنده
رئیس اداره منابع طبیعی خدابنده با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان مهمتر از کاشت آن است گفت: نزدیک به ۵۰ هزار اصله نهال درخت رایگان در بین مردم این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، محرمعلی اکبری نسب، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص روز درخت کاری که فرمودند: « کاشت درخت یک حرکت کاملا دینی و انقلابی است، البته نگه‌داشت و حفظ درختان نیز کار بسیار مهمی است» عنوان کرد: به مناسبت ۱۵ اسفند هفته منابع طبیعی و هم چنین روز درختکاری در طول حضور چهارساله مدیریتی در این اداره و با سابقه ۲۸ ساله خود با مشارکت و همکاری و هم یاری زیر مجموعه خود به ویژه پرسنل زحمت‌کش این اداره، روز به روز بسیجی وار آنچه که وظیفه هست در راستای خدمت به مردم در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی، شبانه‌روز انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

وی به وجود حدود ۱۴۰ هزار هکتار منابع طبیعی در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: با توجه به هم مرز بودن شهرستان با استانهای همجوار، درخواست همکاری و مشارک همه جانبه از همه آحاد مردم برای توجه به سرنوشت آیندگان در جهت حفظ فضای سبز و منابع طبیعی و تولید اکسیژن توسط درختان و غیره دارم تا در نگه‌داشت منابع طبیعی شهرستان خللی به‌وجود نیاید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده ادامه داد: برای بازرسی‌ها و بازدیدها با همکاری همکاران، گشتها و هم چنین فعالیت‌های زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم و  باز هم خواهیم داد.

وی در مورد خسارتهای مردمی به منابع طبیعی گفت: مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بابت خسارت از مردم گرفته شده و در خصوص اجرائیات نیز نزدیک به ۵۳۹ فقره حکم اقدام اخذ شده و ۲۰۰ مورد نیز در دست اقدام است.

اکبری با اشاره به اهمیت مسئله نیروی انسانی بیان داشت: در این مورد، اقدام برای اخذ اعتبار جهت جذب نیرو از طریق استان زنجان انجام شده است که امیدواریم با پیگیری‌ها، این امر محقق شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خدابنده به توزیع نزدیک به ۵۰ هزار اصله نهال درخت رایگان در بین مردم در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید مردم این درختان را پس از دریافت، محل کاشت نهال را آماده سازی و سپس اقدام به کاشت کنند چرا که اگر فردی اصله نهالی را دریافت کند و آن را در جای دیگری استفاده کند و بنا به دلایلی دیگر، از کاشت آن جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: درخت مایع حیات است و باید از آن به عنوان اکسیژن زمین یاد کنیم و همه مردم و مسئولان در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

شایان ذکر است اکبری امروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به همراه جمعی از مسئولان شهرستانی چند نهال در حیاط مدرسه هنرستان کاردانش قیدار، به برکت شهید سید رضی موسوی غرس کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر