logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۵۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی مسئولان شهری پای کار نیستند؛

انباشت زباله در ورودی شهر قیدار

انباشت-زباله-در-ورودی-شهر-قیدار-
انباشت زباله و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر قیدار باعث به وجود آمدن آلودگی‌های دیداری و مناظری زشت شده که اگر مسئولان شهری طرحی برای ساماندهی نداشته نباشد، در آینده‌ای نه چندان دور این مشکل به معضلی جدی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، یکی از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی قیدار، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیرمجاز، قطعه زمین‌های خالی و بلااستفاده به ویژه در ورودی شهر که مشکلات عدیده‌ای برای مردم پدید آورده و آلودگی زیست محیطی و ایجاد آلایندگی آن توسط هر عواملی مصداق بارز ضد حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید

انباشت زباله و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر قیدار باعث به وجود آمدن آلودگی‌های دیداری و مناظری زشت شده که اگر مسئولان شهری طرحی برای ساماندهی نداشته نباشد، در آینده‌ای نه چندان دور این مشکل به معضلی جدی تبدیل می‌شود.

آلوده کردن محیط زیست یکی از عوامل مخاطرات زندگی بشریت است که همه ما به عنوان انسان فرهنگ دوست وظیفه شرعی و عقلی داریم که از آن محافظت کنیم و در حفظ و پاکی آن تلاش مضاعفی انجام دهیم، چرا که آلودگی محیط زیست و تخریب آن و هم چنین رهاسازی انواع زباله‌های خانگی و صنعتی و بیمارستانی و غیره ...موجب می‌شود بیماری‌هایی دامن‌گیر انسانها شود و این موجب می‌شود سیمای بدی از شهر به چشم بخورد.

فرهنگ شهرنشینی ایجاب می‌کند در حفظ محیط زیست کوشا بود و زباله‌هایی که بشریت آنها را در طول زندگی خود در دامان طبیعت رها می‌کند مثل کوه، جنگل، اطراف شهرها، کنار مسیل‌ها و کوچه پس کوچه‌ها و غیره، بهتر است آن را سوزاند یا به روش‌های استاندارد آن را دفن و اگر زباله خانگی است به بیرون درب منزل در کیسه زباله گذاشت.

رها سازی زباله، موجب آلایندگی و بوی ناخوشایند و در نهایت موجب بیماری و سبب نارضایتی مردم می‌شود.

امروز گذری در خروجی قیدار به سمت جاده زنجان، روبروی پمپ بنزین داشتیم که متاسفانه شاهد منظره‌ای ناپاک از دل طبیعت مملو از زباله و رهاسازی آن در محیط اطراف شهر بودیم و جالب بود که در آنجا تابلویی نصب شده بود با عنوان تخلیه نخاله و زباله ممنوع است.

این تصویر ناخوشایند بیان‌گر عدم توجه به فرهنگ شهر نشینی و عدم رسیدگی مسئولان بویژه مدیریت شهری است که البته بیشتر، مشارکت خود شهروندان در این امر این را می‌طلبد تا همکاری و هم‌یاری هر چه بیشتر را سر لوحه خود قرار دهند تا شاهد همچین مناظری نباشیم.

لذا از عموم مردم فرهنگ دوست شهرمان،مسئولان شهرداری و شورای شهر قیدار نسبت به اقدام و رفع این مشکل و ارائه راهکار و طرحی نو جهت دفن زباله‌ها و جلوگیری از پراکندگی و رهاسازی آن درخواست می‌شود.

لازم به ذکر است که این منظره برای ورودی شهر قیدار که یکی از شهرهایی است که مسافران زیادی از شهرهای مختلف از آن عبور می‌کنند زیبنده نیست و همت بیشتر مسئولان و مردم را می‌طلبد.

فاطمه عبدالهی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر