logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۵۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

تولید ۴۰ هزار گیاه زینتی، گلدانی در گلخانه‌های ابهر

تولید-۴۰-هزار-گیاه-زینتی،-گلدانی-در-گلخانه‌های-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: ۳ واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در شهرستان ابهر فعالیت دارند که در این واحدها ۴۰ هزار گیاه زینتی گلدانی و ۴۵ هزار گیاه پوششی و گلدار تولید می‌شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد گلخانه فعال در این شهرستان محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این تعداد واحد گلخانه‌ای در مساحت بیش از ۴۲ هکتار است که انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کنند تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ واحد گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در شهرستان فعال است که سطح زیرکشت این گلخانه‌ها بیش از ۳۹ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر سالیانه ۸ هزار و ۳۲۰ تن انواع محصولات گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در شهرستان ابهر تولید می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: همچنین در حال حاضر ۳ واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در شهرستان فعالیت دارند که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

مولایی عنوان کرد: در این واحدها ۴۰ هزار گیاه زینتی گلدانی و ۴۵ هزار گیاه پوششی و گلدار تولید می‌شود.

مولایی خاطر نشان کرد: همچنین ۶ واحد گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی در سطح ۱.۷ هکتار نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی را تولید می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: سالیانه ۱۰ میلیون نشا سبزی و صیفی در این واحدها تولید می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر