logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۵۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان خبر داد:

عضویت بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان ماهنشان در گروه جوانان جمعیت هلال احمر

عضویت-بیش-از-۳۰۰-نفر-از-جوانان-ماهنشان-در-گروه-جوانان-جمعیت-هلال-احمر
سرپرست جمعیت هلال احمر ماهنشان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان شهرستان ماهنشان عضو حوزه جوانان جمعیت هلال احمر هستند گفت: این جمعیت وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی جوانان را بر عهده دارد.

علی سهابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان ماهنشان عضو حوزه جوانان جمعیت هلال احمر هستند که این جمعیت وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی جوانان را بر عهده دارد، این اعضا پس از عضویت در حوزه جوانان با گذراندن دوره آموزشی و حضور در برنامه‌های بشر دوستانه در طرح‌های مختلف به مانند سحر، طرح یاس، طرح پیمان و... ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین طرح‌‌ها در حوزه جوانان تیم سحر(سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی) می‌باشد که در شرایط بحرانی وارد صحنه می‌شوند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: این تیم‌ها در سه زمینه فعالیت می‌کنند که یکی از آنها کمک‌های اولیه روانشناختی،  فضای دوست‌دار کودک و رسانه می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حوادث علاوه بر این‌که افراد دچار آسیب‌های جسمی می‌شوند دچار آسیب‌های روحی و روانی هم می‌شوند که آن موقع تیم حمایت روانی وارد صحنه می‌شوند.

سحابی عنوان کرد: این تیم‌ها با ارائه کمک‌های اولیه روانشناختی به بزرگسالان و کودکان و برپایی فضای دوست‌دار کودک در دایره کودکان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: از دیگر تیم‌های حوزه جوانان تیم‌های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشر دوستانه) است که این تیم‌ها در غالب تیم ۲نفره به صورت پیاده و یا دوچرخه در اماکن پرتردد حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: این تیم‌ها وظایفی از قبیل گرفتن فشار خون، پانسمان و ... را برعهده دارند، مخصوصاً در طرح‌های نوروزی در جاده‌های پرتردد و راهپیمایی‌ها و مکان‌های شلوغ نسبت به ارائه خدمات امدادی اقدام می‌کنند.

وی افزود: طرح یاس نیز طرح مشترک بین کمیته امداد و هلال احمر است که دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد در دوره‌های آموزشی که توسط هلال احمر برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

سهابی ادامه داد: در خانه‌های هلال از این افراد به کارگیری می‌شود و اخیراً در طرح یاس اردویی به‌نام راهیان پیشرفت که آشنایی با دستاوردهای امدادهای نظام اسلامی بوده اجرا شده است.

وی ادامه داد: در طرح یاس روی ۴ آیتم اساسی هدف‌گذاری شده است که داد‌‌رس پیشرفته، اسکان اضطراری، کسب و کار و مردم‌یاری و رسانه جز آنان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح پیمان (پیشگیری موثر در جهت نشاط اجتماعی) اجرا می‌شود که تعدادی از جوانان در این زمینه به عنوان مربی فعالیت می‌کنند‌.

سهابی ادامه داد: در این طرح اعضای جوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نسبت به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کنند از جمله آن در هفته مبارزه با مواد مخدر به برگزاری زنجیره انسانی و ایجاد نمایشگاه نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات، فعالیت‌های مناسبتی است که در مناسبت‌های مختلف نسبت به ارائه خدمات بشردوستانه و نوع دوستانه اقدام می‌کنند از جمله آنان طرح مهربانی‌مهر و ‌... است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: طرح‌های نوروزی با عنوان به‌رفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) اجرا می‌شود که در آن طرح با برپایی پست‌های ثابت و سیار نسبت به ارائه خدمات نوروزی به مسافران در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای نوروزی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر