logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۵۳۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

علوم‌پزشکی زنجان سازمان هلال احمر را در کنار خود ببیند

علوم‌پزشکی-زنجان-سازمان-هلال-احمر-را-در-کنار-خود-ببیند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در بحث اعزام آمبولانس برای انتقال مصدمان ما وظیفه‌ای نداریم، اما در حوادث آمبولانس اعزام می‌کنیم و انتظار داریم که دانشگاه علوم‌پزشکی، هلال احمر را در کنار خود به عنوان نیروهای اثرگذار ببیند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حکمت‌اله هاشمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: جمعیت هلال احمر برای تسکین آلام بشری تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یک اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی برای هلال احمر وجود دارد، گفت: البته برخی از این وظایف فعلا برای مردم استان چندان تبیین نشده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه یکی از خدمات، خدمات امدادی است، گفت: هلال احمر عضو صلیب سرخ جهانی است و بین ۱۹۲ کشور دیگر قرار داشته و جزو تاثیرگذارترین‌ها در بین کشور‌ها است‌.

وی با بیان اینکه ارائه کمک‌های اولیه به وسیله امدادگران انجام می‌شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی تاثیر بالایی در نجات‌دهی دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه ارسال کمک‌ها و ارسال عوامل امدادی در صورت نیاز به خارج کشور از جمله وظایف دیگر هلال‌احمر است، افزود: دفاع از ارزش‌های انسانی جزو دیگر وظایف ما می‌باشد، چراکه کار ما حفظ سلامت آسیب‌دیدگان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قانون مدیریت بحران وظایفی بر عهده هلال‌احمر قرار داده شده است، بیان کرد: هلال‌احمر بسیار بیشتر از وظایفی که بر عهده‌اش قرار داده‌اند خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول یازده ماه اجرای کد دو توان‌افزایی برای پرسنل را اجرا کرده‌ایم، ادامه داد: تمام همکاران در این دوره‌ها حاضر شده و در کد دو ارائه خدمت می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه مانور بزرگ سد تهم در استان در طول ماه‌های قبل در زنجان برگزار شد، گفت: باید مهارت همکاران قوی و غنی شود بنابراین این مانور‌ها انجام می‌شود تا همه ارگان‌ها به یک ادبیات مشترک برسند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار امسال تیم واکنش سریع به صورت حرفه‌ای و علمی انجام شد، بیان کرد: از بین ۳۰ نفر توانستیم ۱۷ نفر را در اختیار بگیریم که این افراد به استخدام هلال احمر در خواهند آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان وجود دارد، بیان کرد: این ۱۰ پایگاه جوابگوی نیاز استان نیست.

وی بیان کرد: توسعه شبکه امداد و نجات جزو الویت‌ها است، بنابراین باید سریعتر به صحنه حادثه برسیم.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما آزادسازی مصدمان حوادث است، گفت: در بحث آمبولانس ما هیچ وظیفه‌ای نداریم اما همواره در حوادث آمبولانس اعزام می‌کنیم، بنابراین انتظار داریم که دانشگاه علوم‌پزشکی هلال احمر را در کنار خود به عنوان نیروهای اثرگذار ببیند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ارزشمند هلال احمر بحث اسکان اضطراری است، خاطر‌نشان کرد: در ۱۱ ماه اخیر یک خودروی فرماندهی به استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه به میزان یک میلیارد تومان تخصیص تجهیزات ارتباطی برای هلال‌احمر انجام شد، ادامه داد: بخش بانوان هلال‌احمر نیز در استان در مرکز کنترل هماهنگی راه‌اندازی شد.

وی اذعان کرد: مقرر است ۴۰ درصد خدمات هلال‌احمر به وسیله هوش مصنوعی انجام شود هرچند که این اقدام هنوز تکمیل نشده است، اما داده‌ها در نرم‌افزاری بارگذاری شده که می‌تواند بدون فوت وقت در زمان حوادث به کمک هلال احمر بیاید.

وی با بیان اینکه ۱۸۸ نفر مصدوم در ۱۱ ماه اخیر توسط آمبولانس‌های هلال احمر انتقال داده شده است، گفت: بیمارستان‌های استان، مصدومان تریاژ شده هلال‌احمر را قبول نمی‌کنند در صورتی که در اغلب استان‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند و این یک خلا در استان ما وجود دارد، با این حال مدیرکل علوم پزشکی استان اخیرا پیگیر این موضوع هستند و شرایط ۵۰ درصد بهتر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۹۳ مصدوم در استان در ۱۱ ماهه جاری، در حوادث تصادفات توسط هلال‌احمر آزادسازی شده‌اند گفت: ما انتظار داریم مسئولان استانی برای خرید تجهیزات هلال‌احمر را کمک کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر