logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۵۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید در ۴ هزار و ۴۰۲ هکتار از دیمزارهای ابهر

اجرای-طرح-جهش-تولید-در-۴-هزار-و-۴۰۲-هکتار-از-دیمزارهای-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان به ۴ هزار و ۴۰۲ هکتار رسیده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان به ۴ هزار و ۴۰۲ هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی این طرح برای سال زراعی جاری ۴۸ هزار و ۵۴۷ هکتار تعیین شده که تاکنون ۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار آن محقق شده است.

مولایی افزود: در این طرح ۸ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، محصولات علوفه‌ای، گیاهان دارویی و روغنی به زیر کشت رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به کشت گندم دیم با ۳۳ هزار و ۷۵۰ هکتار و جو دیم با ۷ هزار ۶۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرهای هیدج و صائین‌قلعه و در روستای تابعه این شهرستان در حال اجرا است، گفت: تاکنون با ۸ هزار و ۷۵۰ نفر از کشاورزان قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد شده است.

این مسئول افزود: همچنین در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها ۱۰۲ برنامه ترویجی و آموزشی در شهرستان اجرا شده که هزار و ۵۵۰ نفر روز از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

مولایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم‌بهره خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی شده که ۱۷ نفر موفق به دریافت ادوات شده‌اند و مابقی نیز در دست اقدام است. توزیع رایگان کودهای بذرمال، اسید آمینه و کودهای ریز مغذی و .... از سایر خدمات این طرح مهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر