logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۵۹۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنجان کمبودی بابت تامین مرغ شب عید و ماه رمضان ندارد

زنجان-کمبودی-بابت-تامین-مرغ-شب-عید-و-ماه-رمضان-ندارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بهمن ماه جاری رکورد جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان شکست، گفت: هیچ مشکلی بابت تامین مرغ شب عید و ماه رمضان نداریم.

محمد‌علی صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه خوشبختانه برای سال نو و ماه مبارک رمضان به اندازه کافی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان اتفاق افتاده و مشکلی بابت تامین مرغ وجود ندارد، اظهار داشت: به طوری که در بهمن ماه جاری رکورد جوجه‌ریزی شکست که البته میزان جوجه‌ریزی در کل کشور نیز بالا بود‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در استان بیش از نیاز جوجه‌ریزی انجام گرفته است، افزود: نه‌تنها کمبودی به لحاظ تولید مرغ نخواهیم داشت بلکه با وجود تولید مازاد بخشی از نیاز سایر استان‌ها را تامین خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در بهمن ماه جاری بیش از ۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، گفت: بین ۷۰ تا ۱۰۰ تن روزانه گوشت مرغ کامل و قطعه‌بندی در استان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال مصرف گوشت مرغ در استان بالاتر می‌رود، تصریح کرد: البته برای این موضوع نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم و به اندازه کافی جوجه‌ریزی اتفاق افتاده تا تولید انجام شود.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار هستیم، خاطرنشان کرد: بیش از نیاز مرغ در کشور تولید شده و وزارت جهادکشاورزی به فکر جمع‌آوری مرغ مازاد است و حتی صدور مجوز برای صادرات نیز مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۳۰ تا ۶۰ تن مازاد تولید مرغ در استان وجود و به خارج از استان صادر می‌شود، گفت: خوشبختانه در اسفندماه جاری نیز همین روند اتفاق افتاده و در طول ۱۳ روز اخیر بیش از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر