logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۵۸۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

صادرات 213 هزار تنی کالا از مبادی گمرکی استان زنجان

صادرات-213-هزار-تنی-کالا-از-مبادی-گمرکی-استان-زنجان
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: مجموع صادرات از مبادی گمرک استان زنجان در سالجاری 213 هزار تن به ارزش حدود 429 میلیون دلار بوده است.

زین العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی ارائه شده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه بانکی جایگزین شده است گفت: در بخش صادرات نیز تسهیلاتی مانند ارزیابی روی کامیون، ارزیابی در محل واحد تولیدی، بدون نیاز به ورود به داخل گمرک، ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فعالان تجاری و صنعتی از طریق اتاق محترم بازرگانی و سایر نهادهای مرتبط به ذینفعان اطلاع رسانی می‌شود. مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: عملکرد تجارت خارجی از گمرک استان طی یازده ماه سال‌جاری بشرح فوق است.

 گنج‌خانلو ابراز کرد: واردات موقت حدود 291 هزار تن به ارزش بیش از 83 میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 7 درصد و از نظر وزن 18 درصد افزایش دارد.

 وی افزود: واردات قطعی بیش از 496 میلیون دلار به وزن بیش از  211 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از نظر وزن 5 درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان تاکید کرد: واردات کل حدود 579 میلیون دلار به وزن حدود 502 هزار تن که 2 درصد از لحاظ ارزش و 7 درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

گنج‌خانلو عنوان کرد: صادرات حدود  213 هزار تن کالا به ارزش حدود 429 میلیون دلار که به لحاظ ارزش حدود 20 درصد و از نظر وزن 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

وی تاکید کرد: لازم بذکر است آمار فوق مربوط به عملکرد واحدهای صنعتی از طریق اداره کل گمرک استان می‌باشد.

مدیرکل گمرک استان زنجان اضافه کرد: همچنین سه کشور عمده مبدأ واردات به گمرک استان عبارتند از: ترکیه، امارات و سوئیس و سه کشور عمده مقصد صادرات از گمرک استان عبارتند از :ترکیه، عراق و امارات همچنین مجموع تجارت خارجی از گمرک استان طی این مدت بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

گنج‌خانلو ابراز کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان هم عبارتند از انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفو نیک، لبنیات است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر