logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۵۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی:

انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است

انتخابات-مجلس-شورای-اسلامی-نماد-مردم‌سالاری-دینی-است
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر درخطبه‌های نمازجمعه 11 اسفند شهر دندی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از ساعات اولیه صبح هستیم گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در خطبه‌های نمازجمعه11اسفند شهر دندی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از ساعات اولیه صبح هستیم گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأییدخود؛ نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به رمز و راز موفقیت مجلس تراز انقلاب اسلامی گفت: قطعا کارکرد موفق مجلس وقتی تحقق کامل خواهد داشت که نمایندگان مجلس، با روحیه‌ای انقلابی، ترجیح مصالح نظام و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را در اولویت کاری خود داشته باشند و حکیمی‌فر همچنین بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی توسط مجلس آینده تاکید کرد.

امام جمعه دندی ادامه داد: حفظ وحدت ملی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، انتخاب فرد اصلح و شفافیت انتخاباتی از راهبردهای مهم انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حکیمی‌فر تصریح کرد: جمعه انتخابات، زیباترین جمعه ملت ایران پیش از ظهور حضرت حجت علیه السلام است به لطف خدای متعال جمعه انتخابات، جمعه وحدت، آگاهی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی است، ملت عزیز یک بار دیگر در این تاریخ مشعشع و پرافتخار صحنه دیگری از حماسه بزرگ دشمن‌شکن را خلق کردند و تصویر ایران قوی و ایران فردا را پیش روی بشریت قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه شنبه فردای انتخابات، فقط ملت ایران است که بَرَنده است تاکید کرد: به بیان امام خامنه‌ای: «همواره باید شنبه‌ی پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند». ان شاءالله در شنبه بعد از انتخابات نیز با بردباری و مهربانی و رفاقت همه برنده خواهیم بود و بُرد اصلی برای ملت عزیز ایران خواهد بود.

امام جمعه دندی در ادامه با اشاره به پرتاپ موفقیت آمیز ماهواره تحقیقاتی پارس یک گفت: بنا بر آمار موسسه ISC موقعیت ایران در «انقلاب صنعتی چهارم»، در میان کشورهای اسلامی، جایگاهی آبرومند و ارزشمند است که البته نیازمند نگاه و سیاستگذاری‌های مؤثرتر در همگامی بیشتر صنعت و فناوری است. در عین حال، مجلس معتقد است برنامه هفتم توسعه بر فناوری‌های نوین تأکید دارد.

حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود به خودسوزی آرون بوشنل نظامی نیروی هوای آمریکا اشاره کرد و گفت: آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد در خودسوزی این نظامی آمریکایی نمود پیدا کرد هزاران نظامی بایدخودرا در آمریکا بسوزانند تا شاید وجدان خفته سیاستمداران غرب به خود بیایند.

وی همچنین به کمک‌های عربستان به اوکراین اشاره کرد  و گفت: عربستان سودی و دولت اسلامی با سکوت خفت بار خود ننگ ابدی اخوت داشتن با مسلمانان را به پیشانی خود زده است و کاش حاکمان اسلامی در کشورهای اسلامی نفاق و دو رویی را کنار بگذارند.

خطیب جمعه دندی در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به نقش مساجد در تبیین‌گری و جهاد تبیین اظهارداشت: مسجد تراز اسلامی مبتنی بر مؤلفه‌های هویتی خود، این ظرفیت را دارد که پایگاه همه کارهای نیک با محوریت سه ضلع مطرح در بیانیه گام دوم یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد. با توجه به این‌که جهاد و مبارزه اقتضایی این روزگار، جهاد قطعی و فوری «تبیین» است و مسجد همواره اصلی‌ترین و محوری‌ترین سنگر اسلام بوده است.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر