logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان زنجان خبر داد

رشد 14 درصدی صدور بارنامه در زنجان/ با رانندگان فاقد بارنامه برخورد قانونی می شود

رشد-14-درصدی-صدور-بارنامه-در-زنجان-با-رانندگان-فاقد-بارنامه-برخورد-قانونی-می-شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: صدور بارنامه  در پنج  ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  در استان ، 14 درصد رشد داشته است .

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تناژ حمل  شده در پنج ماهه نخست سالجاری،اظهار داشت: در سال جاری دو میلیون و 996 هزار و 993 تن   تن کالا توسط ناوگان باری استان زنجان جابجا شده است.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامه‌های نامعتبر خبر داد و افزود:رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: با همکاری پلیس راه استان و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده‌ای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می‌شود.

دست نشان با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد :۶۷شرکت حمل و نقل کالا در استان با به کارگیری چهار هزار و ۸۹۱ دستگاه ناوگان باری فعالی هستند و خاک معدنی، انواع سیمان، میلگرد و سنگ آهن، گندم، سیلیس و شمش آهن عمده بارهایی است که در پنج  ماه نخست سالجاری از طریق ناوگان جاده‌ای استان  جابجا شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر