logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۵۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی در گفتگو با موج‌رسا:

حضور مردم در عرصه انتخابات اقتدار ملت را نشان می‌دهد

حضور-مردم-در-عرصه-انتخابات-اقتدار-ملت-را-نشان-می‌دهد-
امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه انتخابات برای حضور مردم و در عرصه‌های سیاسی مطرح است گفت: حضور مردم در عرصه انتخابات اقتدار کشور را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بیان اینکه هرچه قدر به روز جشن بزرگ ایرانیان نزدیک می‌شویم در واقع حضور مردم در این عرصه خار چشم برای دشمنان نظام است گفت: شور و اشتیاق گروه‌ها، جناح‌ها و طیف‌های مختلف برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این جشن‌ها شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در این میان دشمنان و بدخواهان برای ایجاد یاس و نامیدی در بین مردم دست به کار شده‌اند البته پاسخ به شبهات مربوط به انتخابات کار پیچیده‌ای نیست.

امام جمعه شهر دندی عنوان کرد: چرا که هر عقل سلیمی اهمیت شرکت در انتخابات را می‌فهمد. با این همه برخی به‌دلیل عملکرد برخی مسولین به شبهه‌افکنی بدخواهان دچار تردید می‌شوند.

حجت الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: تبیین در این زمینه منجر به روشنگری می‌شود؛ اما فرایند آن امری زمان‌بر است و به‌ یک‌ باره به‌دست نمی‌آید. هرچند که به بهانه طولانی‌ بودن زمان نباید اقدامات فوری ترک شود.

وی گفت: از جمله دلایلی که موجب می‌گردد تا مردم، جناح‌ها، گروه‌ها توده‌های مختلف مردمی پای کار انتخابات بیایند متفاوت است شاید علل متفاوت درونی و بیرونی همچون دشمنی دشمنان، شبهات، تنبلی اجتماعی، جهل نسبت به وظایف سیاسی، کم‌کاری برخی از مسئولین، ضعف روحیه افراد و... همگی باعث عدم برگزار شدن یک انتخابات پرشور است.

امام جمعه شهر دندی تصریح کرد: مشارکت در انتخابات برای کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی یک فرصت است، در این میان لازم است تاکید کنم مهم‌ترین گروهی که به هر طریقی با برگزاری انتخابات مخالفت می‌کنند و یا در آن خدشه وارد می‌کنند دشمنان انقلاب اسلامی و عناصر زشت خوی آن در داخل هستند چرا که انتخابات به عنوان تهدیدی برای آن‎ها محسوب می‌شود.

 

حجت السلام حکیمی‌فر عنوان کرد: حضور در انتخابات اقتدار ملت را نشان می‌دهد مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی به خوبی می‌دانند و به شگردهای دشمن برای رسیدن به اهداف آگاهی دارند و برخی افراد و جریان‌ها می‌گویند: "در انتخابات شرکت نمی‌کنیم چون آراء مهندسی می‌شود و یا افراد از پیش مشخص شده‌اند". اما واقعیت آن است که شبهه مهندسی انتخابات، علاوه بر تهی‌بودن از دلیل، با رأی‌آوردن نمایندگان مطلوب افرادی که قائل به مهندسی‌ شده بودند حق انتخابات دارند منتفی است.

وی افزود: علاوه بر آن توطئه مهندسی ساخته و پرداخته همین افرادی است که می‌گویند انتخابات مهندسی شده است.

عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعیت فعلی اقتصادی، گزینه‌ی مناسبی نیست. برعکس انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولین لایق و حلال مشکلات است. 

امام جمعه شهر دندی افزود: باید در نظر داشت که رأی ندادن منجر به دست‌دادن تصمیم‌سازی و کشف افکار جدید می‌شود و اقتصاد جدای از مشارکت نیست. 

حجت الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور را به‌دنبال دارد. گذشته از آن که آسیب‌های مشارکت حداقلی در انتخابات برای کشور به مراتب بیشتر از انتخاب گزینه رأی‌ ندادن به هر دلیلی است.

 

وی گفت: مشارکت کم در انتخابات منجر به بروز آسیب‌های امنیتی می‌گردد حضور در انتخابات به مراتب مؤثرتر از قدرت نظامی است. انتخابات نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملی است.

امام جمعه شهر دندی عنوان کرد: بنابراین عدم حضور در انتخابات، نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر