logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۵۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
میزگرد موج‌رسا با موضوع انتخابات؛

نسبت به سرنوشت کشورمان بی‌تفاوت نخواهیم بود

نسبت-به-سرنوشت-کشورمان-بی‌تفاوت-نخواهیم-بود
دانشجویان معتقدند اگر به دنبال امنیت، زندگی بهتر اقتصادی کاهش فشارهای دشمنان هستیم باید در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشیم و همان‌طور که همه می‌دانند این انتخابات نسبت به دوره های گذشته از اهمیت بیشتری برخودار است و رأی تک‌تک ما تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ۱۱ اسفندماه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت چهار سال تکلیف قوه مقننه مشخص می‌شود و اعضای خبرگان رهبری نیز برای شش سال انتخاب می‌شوند؛ بنابراین آنها در تصمیم گیری‌ها برای کشور موثر هستند.

بیشتر بخوانید

خواص، نخبگان و جامعه دانشگاهی به عنوان پرچمداران تصمیم‌گیری عالمانه می‌توانند برای سایر اقشار و اصناف جامعه الگو باشند.

 هرچه قدر مشارکت و آرا بیشتر باشد، نشان دهنده سرمایه اجتماعی نظام است و از طرفی وقتی تعداد افراد مشورت دهنده و تصمیم گیرنده در سرنوشت کشور افزایش پیدا کند و آرا بالا رود به طور قطع افراد اصلح وارد عرصه تصمیم‌گیری و قانونگذاری خواهند شد و یکی از این اقشار تاثیرگذار در انتخاب مردم دانشجویان هستند و در این راستا موج‌رسا میزگردی با دانشجویان ترتیب داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

قشر دانشجو باید تاثیرگذاری خود را در انتخابات پیشرو ایفا کند

محسن باقری، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه دانشجویان جز قشر تحصیل کرده و نخبه جامعه محسوب می‌شوند گفت: اصولا این قشر در جامعه تاثیرپذیری نیز دارند و در بحث انتخابات نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه معیارها و قوائد لازم برای انتخاب اصلح طبق فرامین رهبری می‌تواند توسط دانشجویان احصا شود، گفت: در این راستاد دانشجویان می‌توانند جهاد تبیین انجام دهند، همین که نشان دهیم ما می‌توانیم کفایت می‌کند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان بیان کرد: شاید به لحاظ مشارکت عده‌ای بر این باور باشند که ما چندین دوره در انتخابات شرکت کرده‌ایم اما با توجه به شرایط حاضر مایل به حضور در انتخابات در حال حاضر نیستیم، اما دانشجویان به عنوان یک قشر تاثیرگذار می‌توانند این افراد را نیز راضی به حضور در پای صندوق‌های رأی کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در برگزاری انتخابات سالم نیز موثر هستند، گفت: یکی از مطالبه‌گرترین قشرهای جامعه دانشجویان هستند، زمانی که مطالبه دانشجویان از شورای نگهبان، از فرمانداری‌ها و استانداری‌ها که دخیل در انتخابات هستند انجام شوند قطعا در سطح انتخابات موثر است.

باقری در بخشی دیگر با بیان اینکه تشکل بسیج و نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها می‌توانند موتور محرک دانشگاه‌ها را فعال کنند، گفت: قشر دانشجو باید تاثیرگذاری خود را در جامعه ایفا کنند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه پنج محور برای انتخاب اصلح وجود دارد، گفت: محور اول محور اعتقادی و التزام عملی است، محور دوم اقتصادی، سوم سیاسی، چهارم عملکرد و پنجم نیز تخصص و اخلاق و شعور نمایندگی است.

وی اذعان کرد: کسی که مسئولیت در جامعه بر عهده می‌گیرد باید مردمی بوده و نباید حریص باشد گاها نمایندگان در مقام مسئولیت خود سایر نمایندگان را تخریب می‌کنند و این عامل باعث بدبینی مردم در جامعه می‌شود.

 

باید تک‌تک‌ ما ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی نقش‌آفرینی کنیم

زهرا قره‌باغی، دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان در ارتباط با نقش دانشجویان به عنوان قشر نخبه مردمی در انتخابات اظهار داشت: دانشجو موذن جامعه است و می‌تواند دیگران را برای این امر مهم هوشیار کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان یکی از قشرهای موثر در جامعه هستند، گفت: این قشر می‌توانند تاثیرگذاری در جامعه داشته باشند و با تبیین واقعی از چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور، شور و شعور انتخاباتی جامعه را افزایش دهند.

دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه هر یک از ما با شرکت در انتخابات باید در تعیین سرنوشت خود سهیم باشیم، تصریح کرد: گاها عده‌ای بر این باورند که برای اعتراض به شرایط اقتصادی و معیشتی حاضر هم که شده در انتخابات شرکت نمی‌کنم اما واقعیت این است که با شرکت در پای صندوق‌های رأی باید با انتخاب درست فردی را راهی مجلس نماییم که سبب بهبود شرایط حاضر شود.

قره‌باغی با اشاره به اینکه انتخاب فرد اصلح باید بر اساس‌ معیارهایی انجام شود، بیان کرد: رهبر انقلاب، انتخابات را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور خواندند و بیان فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب انتخاب اصلح را ضروری دانستند و افزودند؛ همه افرادی که از نظارت شورای نگهبان عبور کرده‌اند، صالح هستند اما به حکم عقل باید از بین آنها، افراد صالح‌تر را انتخاب کرد و برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمی‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند.

دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه اگر هر یک از ما به دنبال امنیت و شرایط اقتصادی بهتر هستیم برای مشارکت در انتخابات باید حتما پای صندوق رأی حضور داشته باشیم، تصریح کرد: همان‌طور که بارها اعلام شده انتخابات ۱۱ اسفند نسبت به دوره‌های گذشته اهمیت بیشتری دارد و باید تک‌تک‌ ما روز جمعه پای صندوق‌های رأی نقش‌آفرینی کنیم.

انتخابات فرصت مناسب و حق بدیهی مردم است

ندا مقدمی، سردبیر نشریه بی‌تعارف دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشجویان جزو قشر کنشگر در جامعه هستند، گفت: یکی از وظایف دانشجویان بیدار‌سازی جامعه در برهه‌های مختلف همچون انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند حداقل در آگاه‌سازی خانواده خود عمل کند، گفت: این امر می‌تواند بسط پیدا کرده و در جامعه نیز دانشجویان تاثیرگذار باشند.

سردبیر نشریه بی‌تعارف دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه به شخصه ما توجه به این موضوع نداریم که کاندیدا مورد نظر اصلاح‌طلب یا اصولگرا است، گفت: توجه ما به شخصی است که ولایی و دلسوز انقلاب و واقعا پای کار باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان جزو اقشار مطالبه‌گر در جامعه هستند تصریح کرد: البته باید گفت برخی نمایندگان حاضر در جایگاه پاسخگویی از پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان طفره رفتند.

مقدمی با بیان اینکه انتخابات فرصت مناسبی و حق بدیهی مردم است، گفت: هر چقدر در این صحنه با آگاهی حضور داشته باشیم، آینده بهتری رقم خواهیم زد.

سردبیر نشریه بی‌تعارف دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در حال حاضر توجه ویژه‌ای به بحث انتخابات ایران دارند، گفت: اگر مردم مانند دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات شرکت کنند، قطعا دشمن نسبت به فشار آوردن به ایران و به منظور تسلیم کردن کشور مایوس خواهند شد.

مقدمی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان ما را مایوس خواهند کرد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در پای صندوق رأی نشان خواهد داد که ۴۵ سال جنگ و تحریم نتواسته به رابطه میان مردم و حاکمیت لطمه وارد کند، دیگر همه گزینه‌ها روی میز تصمیم‌گیر نخواهد بود و فضا به سمت رفتارهای دوستانه خواهد رفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر