logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد ماهنشان خبر داد:

اجرای ۳۸۲ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد ماهنشان

اجرای-۳۸۲-طرح-اشتغال‌زایی-برای-مددجویان-کمیته-امداد-ماهنشان
رئیس کمیته امداد ماهنشان گفت: در خصوص توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ماهنشان و ایجاد اشتغال و خودکفایی این افراد تعداد ۳۸۲ طرح اشتغال‌زایی در سال جاری در دست اجرا است.

معصومه ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در خصوص توانمندسازی خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد ماهنشان، با هدف ایجاد اشتغال افراد  ۳۸۲ طرح اشتغال‌زایی در سال جاری در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وجود بسترهای مناسب در محیط زندگی و قابلیت‌های ایجاد مشاغل کوچک به ویژه سرمایه نیروی انسانی در کنار ارائه آموزش مهارت‌های فنی و تسهیلات ارزان قیمت بخشی از برنامه های اشتغال در كميته امداد حضرت امام خمینی(ره) است‌. 

این مسئول گفت: کمیته امداد به عنوان نهاد حمایتی، بخش عمده‌ای از اعتبارات و خدمات پشتیبانی خود را به این سمت هدایت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده، مسئولان کمیته امداد هم برنامه‌هایی در این راستا برای اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت تدوین شده است.

وی یاد‌آور شد: کمیته امداد برای پایداری و ثبات درآمد مددجویان شغل ایجاد می‌كند، و باید طی سالیان متعدد به او کمک شود و حمایت صورت گیرد.

ملکی ابراز کرد: و اگر این شخص به درآمد رسید ابتدا مستمری او قطع می شود اما سایر حمایت‌ها باقی بماند تا به شرایط پایدارتری برسد.

وی افزود: زمانی که شرایط خانواده به ثبات رسید، به صورت کامل از چرخه حمایت خارج می‌شود.

رئیس کمیته امداد ماهنشان تاکید کرد: لازم به ذكر است کار اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال و توانمند سازی و خود كفایی جامعه هدف می‌باشد.

وی در خصوص خدمت‌رسانی به خانواده‌های زندانیان نیازمند افزود: هیچ قضاوتی در مورد جرم و دلیل زندانی بود سرپرست خانواده نداریم.

ملکی اظهار داشت: تعداد ۸ خانواده زندانی نیازمند در اين اداره از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند.

وی گفت: زندانیانی که خانواده آن‌ها تحت حمایت قرار می‌گیرند عمدتا کسانی هستند که در بانک‌های اطلاعاتی، نداشتن، بیمه، شغل و درآمد از سوی آنان اثبات شده باشد.

رئیس کمیته امداد ماهنشان عنوان کرد: براساس قوانین کمیته امداد، خانواده زندانیان نیازمند می‌توانند از تمام خدماتی که دیگر مددجویان این نهاد دریافت می‌کنند، برخوردار شوند.

ملکی در ادامه گفت: کمیته امداد براساس استعلام صورت گرفته به هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد خدمات ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: در مورد حمایت از خانواده زندانیان پس از آزادی سرپرست خانواده، نيز تابع نظر تخصصی حوزه مددکاری است. رئیس کمیته امداد ماهنشان عنوان کرد:‌ مددکار باید تشخیص دهد که پس از آزادی فرد زندانی، خانواده او باید از زیر چتر حمایتی خارج شود یا نه.

وی افزود: ممکن است در موارد دیگری مددکار تشخیص دهد که مددجو تحت حمایت باقی بماند و این فرد تا زمانی که شغل مناسب پیدا کند یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، تحت حمایت کمیته امداد باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر