logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۵۶۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ایجاد باغ‌های پسته در غرب استان زنجان+عکس

ایجاد-باغ‌های-پسته-در-غرب-استان-زنجان+عکس
ایجاد باغ‌های مدرن پسته در غرب زنجان در راستای حرکت به سمت تکمیل پازل‌های تولید ثروت از محل‌های مختلف به ویژه کشاورزی بهره‌ور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان؛ محسن افشارچی در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز اول باغ مکانیزه پسته به منظور محرومیت‌زدایی در منطقه غرب زنجان اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح همان خیری که زیتون به طارم رسانده و توسعه مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا در ماهنشان رقم‌زده، ایجاد باغ‌های پسته در غرب شهرستان زنجان نیز منجر به تحول و توسعه این منطقه شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: فاز اول این طرح در مساحت هزار هکتار پیش‌بینی و اجرا می‌شود که هم جنبه آموزشی و هم کارکرد اشتغال‌زایی برای ساکنان منطقه دارد.

استاندار زنجان تصریح کرد: اجرای چنین طرح‌هایی با هدف زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه غرب زنجان است.

افشارچی با قدردانی از پیگیری دستگاه‌های متولی در اجرایی شدن طرح ایجاد باغات پسته در غرب شهرستان زنجان، گفت: تعامل در توسعه کشاورزی این منطقه با اولویت ایجاد باغات پسته با رویکرد راهبردی و دراز مدت است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات آن باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی بهره‌ور از مولفه‌های مهم تولید ثروت است، افزود: این دغدغه را با ایجاد باغ های مدرن پسته در غرب زنجان دنبال می‌کنیم.

گفتنی است چند طرح بزرگ اقتصادی در قسمت غربی زنجان پیش‌بینی شده است و یکی از این طرح‌های اقتصادی با مشارکت و همکاری یک سرمایه‌گذار کاشت باغ پسته در زمینی به مساحت یک هزار هکتار مربع بود. 

در نخستین اقدام، مقرر شد که با همکاری این سرمایه‌گذار، یک هزار هکتار باغ پسته مدرن در منطقه غرب زنجان و در روستای "قره‌اوغلانلو" احداث شود که آب این درختان پسته نیز طبق مطالعات قرار شد از قزن اوزن تأمین شود. از آنجایی که پسته به آب زیادی نیاز ندارد طبیعتاً این هزار هکتار باغ پسته به رشد و توسعه منطقه و اهالی روستا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر