logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر اتاق تعاون استان زنجان:

۶۶ تعاونی در استان زنجان منحل شد/ بیشتر انحلال تعاونی‌ها در بخش مسکن بود

۶۶-تعاونی-در-استان-زنجان-منحل-شد-بیشتر-انحلال-تعاونی‌ها-در-بخش-مسکن-بود

دبیر اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به انحلال ۶۶ تعاونی در استان گفت: ۹ تعاونی نیز در استان تشکیل شد.

به گزارش موج رسا; رضا خاتمی امروز در دیدار تعاونگران با استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ مورد بازدید از شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی را داشتیم، اظهار کرد: ناظرین اتاق در مجامع عمومی عادی و مجامع عمومی فوق‌العاده ۵۲ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعدادی تعاونی‌های تشکیل شده از فروردین ماه ۹۵ تا به امروز ۹ مورد بوده است، عنوان کرد: انحلال تعاونی‌ها اکثرا در بخش مسکن بود که تعدادشان ۶۶ مورد بوده است.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه حسابرسی شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌ها ۲۷۶ مورد بوده است، گفت: مشارکت در تنظیم اجرای سفرهای رسمی، بازرگانی و اقتصادی نمایندگی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی به کشورهای همجوار ۱۱ مورد بوده است که یک مورد اعزام هیئت تجاری به کشور گرجستان را داشتیم.

وی ۳۸ مورد اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطرنشان کرد: در مرجع داروی ۳۰ مورد پرونده بررسی شده و کمیسیون متشکله نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نیز ۸۲ مورد بوده است.

خاتمی با اشاره به صدور ۶ مورد کارت بازرگانی بیان کرد: حضور نماینده اتاق تعاون در هیئت‌های حل اختلاف بیمه ۲۲ مورد و  در جلسات هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی نیز ۵۸ مورد بوده است.

وی اظهار کرد: منابع مالی ما از طریق حق عضویت اعضا و کمک‌های مردمی، دولتی، حق مشاوره و کارشناسی تامین می‌شود.

احمد نصیری رئیس اتاق تعاون استان زنجان  در این جلسه با بیان اینکه انجمن مرکزی نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در اتاق‌های تعاون شکل گرفته است، اظهار کرد: دبیرخانه کمیسیون نظارت بر انتخابات در اتاق‌های تعاون استقرار یافت.

وی افزود: در سال ۹۴ مرجع داوری اتاق‌های تعاون با حضور وزیر دادگستری و  معاون حقوقی رئیس جمهور کار خود را در اتاق‌های تعاون آغاز کرد و در سال ۹۵ نیز امور تصدی‌گری به اتاق‌های تعاون محول  گردید.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان گفت: بررسی صورت‌های مالی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، بررسی مدارک مجامع عمومی و تغییرات هیئت‌های مدیره و مدیران تعاونی‌ها، ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی در سامانه نظارت بر تعاونی‌ها، حسابرسی از تعاونی‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای و رسیدگی به شکایات به اتاق‌های تعاون محول شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر