logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

استان زنجان دارای بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور است

استان-زنجان-دارای-بیشترین-نرخ-مشارکت-اقتصادی-در-کشور-است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان در شاخصه‌های اشتغال و بیکاری جزو استان‌های برتر بوده و دارای بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور بوده و دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» طیب جعفری امروز در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: چندین فصل و سال است که استان زنجان در شاخصه‌های اشتغال و بیکاری جزو استان‌های برتر بوده است، زنجان دارای بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور بوده و دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور را دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این موارد حاکی از پیگیری دقیق و عالمانه مسئولان مربوطه، کنشگران و فعالان عرصه تولید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نسبت اشتغال مهم‌ترین شاخصه است که استان زنجان رتبه نخست کشوری را دارد. 

وی ادامه داد: البته خواسته‌های مردم در حوزه بهبود بازار کار و مباحث معیشت برعهده ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم بیش از گذشته برای برآورده شدن این مطالبه، تلاش کنیم.

جعفری بیان کرد: در جشنواره امتنان برنامه تجلیل از برگزیدگان عرصه کار و تولید و تلاش و همچنین برگزیدگان نشان اقتصاد مقاومتی را خواهیم داشت که هر دو فرآیند در پاییز سال گذشته به صورت علمی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان طبق شاخصه‌های تعیین شده کشوری برگزار می‌شود که بیش از 700 نفر و گروه کار نمونه کارفرمایی مشارکت داشتند این مهم حاکی از ظرفیت بالای کار و تولید در استان زنجان حکایت دارد و مشارکت گروه کاری و کارفرمایی که تعدادی از این 700 نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند، را نشان می‌دهد.

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۵ شرکت برتر زنجان

محمدرضا انصاری، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص اعطای نشان اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع اهمیت اقتصادی مقاومتی از تاکیدات رهبری است. ایشان فرمودند کاری کنید کشور در مقابل تحریم‌ها مصونیت پیدا کند. وظیفه مسئولان کشوری و دولتی است که در راستای عمل به فرمایشات رهبری در مسیر اقتصاد مقاومتی، چشم به بیگانه ندوزند. بر همین اساس در فرآیند اعضای نشان اقتصاد مقاومتی به ترتیب اولویت «اشتغال و شکوفایی استعداد و ابتکار جوانان»، «مصرف نشدن ارز کشور برای کالاهای مصرفی»، «بکار افتادن پس اندازهای راکد»، «جهش صادرات»، «از بین رفتن یا کم شدن ناهنجاری‌های اجتماعی»، «ایجاد نشاط ملی» بوده است.

وی ادامه داد: «تکریم کار و ارتقای فرهنگ کار»، « تقویت و توسعه کار شایسته و کارآفرینی» « افزایش انعطاف پذیری بازار کار»، «ارتقاء قابلیت‌های رقابتی محصولات و خدمات»، «توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز توانمندسازی نیروی کار»، «جهت‌گیری اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد متکی به نوآوری»، «توسعه مهارت، دانش و انگیزه نیروی کار»، «حمایت از تولید ملی»، «میدان دادن به نخبگان در عرصه صنعت، تجارت و کشاورزی»، «ارتقاء مقاومت اقتصادی دربرابر تحریم‌ها»، «خلاصی از وابستگی به درآمد نفت، مصداق خود اتکایی»، «کاهش نقدینگی و ایجاد تناسب آن با تولید»، «کاهش سطح بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار» از اهداف توجه به موضوع «اقتصاد مقاومتی» است که تنها با امتداد راه جهاد اقتصادی میسر خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم‌سازی، بحران‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می‌شود که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

وی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.

انصاری گفت: ابلاغ طرح نشان اقتصاد مقاومتی در سال 1401 انجام گرفته است که در فاز نخست 20 شرکت اعلام آمادگی برای شرکت در جشنواره داشتند. پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایتا پنج شرکت برتر از جمله «سیمان زنجان»، « پارس سوئیچ»،«خالص‌سازان روی»، «عایق‌های الکتریکی پارس»، «شیر پاستوریزه پگاه» برای نشان اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آنچه در ارزیابی شرکت‌ها مورد توجه بوده است «فعال سازی کمیته اقتصاد مقاومتی»، «توسعه فعالیت توسعه»، «توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان» بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر