logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۵۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

برخورد پراید به نیوجرسی 5 مصدوم برجا گذاشت

برخورد-پراید-به-نیوجرسی-5-مصدوم-برجا-گذاشت
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برخورد خودرو پراید به نیوجرسی در اتوبان زنجان قزوین پنج مصدوم برجا گذاشت.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بسیاری از تصادفات در جاده‌ها در اثر خستگی و یا عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است، گفت: برخورد پراید با نیوجرسی در کیلومتر 25 اتوبان زنجان قزوین لاین جنوبی ساعت 05:38 دقیقه امروز به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در این حادثه پنج نفر مصدوم شده بودند که 4 نفر توسط کد مرواريد بعد از ارزيابي اوليه و اقدامات درمانی لازم به بيمارستان موسوی منتقل شدند و یک نفر آقا از انتقال به بيمارستان با رضايت شخصی امتناع نمود.

وی افزود: در صورت بروز حادثه در جاده‌ها هموطنان در حفظ خونسردی با شماره 115 تماس حاصل نمایند و  اطلاعات اولیه راجع به تصادف را با مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در میان بگذارند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: باید در نظر داشت که کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم که بلافاصله پس از وقوع حادثه و قبل از رسیدن اورژانس بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت می‌گیرد.

تقی‌لو تاکید کرد: در هر موقعیت اورژانسی برای کمک‌های اولیه باید ابتدا صحنه را از نظر برقراری ایمنی و امنیت ارزیابی کند و سپس به ارزیابی بیمار از سر تا نوک انگشتان پا بپردازد. 

وی گفت: در راستای انجام کمک‌های اولیه، ماهیت آسیب یا بیماری را ارزیابی و اولویت‌های مراقبتی مورد نیاز را تعیین کنید.        

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر