logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تامین 100درصدی دارویی سرطان در زنجان

تامین-100درصدی-دارویی-سرطان-در-زنجان
مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه با بیان اینکه محور اصلی فعالیت و مأموریت مهرانه در زمینه مدیریت دارو و درمان است گفت: 100درصد نیاز بیماران مبتلا به سرطان برای دارو و درمان توسط مهرانه تأمین می‌شود.

اصغر وثوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محور اصلی فعالیت و مأموریت مهرانه در این مدت مدیریت دارو و درمان در زمینه بیماری سرطان بوده است گفت: امیدواریم در آینده در حوزه پژوهش بتوانیم فعالیت‌هایی را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تقریباً تمام بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان تحت پوشش مهرانه هستند و 100درصد نیاز بیماران مبتلا به سرطان برای دارو و درمان توسط مهرانه تأمین می‌شود.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه عنوان کرد: درباره تاثیر سرب و روی و ارتباط آن با بیماری سرطان را باید متخصصین محیط زیست بصورت علمی ارائه نمایند؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که فلزات سنگین یکی از عوامل ابتلا به سرطان است.

وثوق اضافه کرد: بطور متوسط سالیانه ۶ هزار مورد کمک دارویی و ۲۰ هزار مورد کمک درمانی اعم از رادیو تراپی، شیمی درمانی، پزشکی هسته‌ای و مراجعه به آزمایشگاه توسط بیماران در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی ابراز کرد: اقدام شاخص مهرانه در ۹ سال گذشته پرداختن به امر مهم پیشگیری بوده است در این راستا  به ۴۵ هزار دانش آموز آموزش تغذیه‌ی سالم و به حدود ۵۰ هزار  نفر از بانوان آموزش پیشگیری از سرطان سینه توسط مهرانه ارائه شده است.  

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه عنوان کردابراز کرد: به علاوه گسترش ورزش همگانی در دستور کار قرار دارد، دست آورد این اقدامات پیشگرانه کنترل شتاب ابتلا به سرطان بوده است بطوریکه افتخار داریم عنوان کنیم که در اثر فعالیت پیشگیرانه شتاب ابتلا به سرطان در استان زنجان به سمت صفر میل کرده است.

وثوق تاکید کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان "مهرانه" نه فقط بیماری سرطان، بلکه در حوزه مدیریت بیماری سرطان فعالیت می‌کند.

 وی تاکید کرد: آزمایشگاه پزشکی هسته‌ای مهمترین آزمایشگاه مهرانه بوده که دارای دستگاه پت‌اسکن است این دستگاه یک دستگاه فوق‌پیشرفته است که در زنجان به بیماران خدمات رایگان ارائه داده می‌شود و برای خرید این دستگاه ۱۲ میلیارد تومان لازم بود ۶ میلیارد تومان وام گرفته شده است.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه تصریح کرد: بیشترین مشارکت خیرین در انجمن خیریه مهرانه از استان زنجان بوده که خود باعث افتخاراست که مردم مشارکت خوبی در این زمینه داشته است.

وثوق ابراز کرد: انجمن خیریه مهرانه اکنون ۲ دستگاه رادیوتراپی دارد که باید یکی از آن‌ها تعویض شود که ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه برای تعویض آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر