logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۵۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه باغداران شهرستان ابهر:

حفر چاه‌های غیرمجاز، کشاورزی ابهر را تهدید می‌کند

حفر-چاه‌های-غیرمجاز،-کشاورزی-ابهر-را-تهدید-می‌کند
رئیس اتحادیه باغداران شهرستان ابهر گفت: شرکت آب منطقه استان و امور آب شهرستان بجای مدیریت چاه‌های مجاز جلوی چاه‌های غیرمجاز که نزدیک ۱۰۰ حلقه چاه را شامل می‌شوند را نمی‌گیرند و شاهد قربانی شدن تولید‌کننده هستیم.

محمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با توجه به افزایش ساعات خواب چاه‌های مجاز کشاورزی که متأسفانه بدون برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی قبلی در زمان گلدهی محصولات زراعی و باغی باعث خسارات چندین میلیاردی برای این قشر پرتلاش و زحمتکش در سال رونق تولید در شهرستان ابهر اتفاق افتاد که با پیگیری فرماندار شهرستان ابهر چند هفته‌ای از این تصمیم عقب‌شینی کردند و دوباره این کار از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شرکت آب منطقه استان و امور آب شهرستان بجای مدیریت چاه‌های مجاز 

جلوی چاه‌های غیرمجاز که نزدیک صد حلقه چاه را شامل می‌شوند را نمی‌گیرند و پلمپ یا پر نمی‌کنند، چرا همیشه شاهد قربانی شدن تولید‌کننده هستیم.

نوروزی تصریح کرد: البته کاملا مشخص هست این نورچشمی‌ها با کمک نمایندگان ادوار گذشته این چاه‌ها را حفر کردند که متأسفانه هیچ گونه قانونی و نظارتی شامل اینها نمی‌شود. 

رئیس اتحادیه باغداران شهرستان ابهر گفت: با بیان اینکه با توجه به خشکسالی و سرمازدگی محصولات باغی منطقه در سال‌جاری مقرر شد تمامی وام‌های کشاورزی در تمامی بانک‌های عامل با بخشودگی سود و جرایم تمدید شوند، گفت: متأسفانه اکثر بانک‌ها با وعده پایان سال زیربار این مصوبه نرفتند، لذا از مسئولین شهرستانی خواهشمندیم در این خصوص اقدامات لازم را مبذول کنند، چرا که با این هزینه‌های سنگین باغداران توان احیای باغ خود را نخواهند داشت. 

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ در این شهرستان نبود دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی متمرکز است، متأسفانه گروهی در مرکز استان هستند که هر شخصی یا شرکت سرمایه‌گذاری که مراجعه کند یه دلیل عدم پاسخگویی مناسب دچار سردرگمی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه دوستان گلخانه‌دار در شهرستان حدود ۶ ماه قبل اقدام به تمدید پروانه گلخانه خود کردند که بتوانند سوخت و خدمات دیگر دریافت کنند تا به امروز موفق نشدند، البته در سال رونق تولید قرار گرفتیم و حدود دو سال قبل اقدام به دریافت مجوز شهرک گلخانه‌ای به مساحت ده هکتار واقع در اراضی شناط بالا شده و تا به امروز متأسفانه موفق نشدند، این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد، که با بی‌توجهی مسئولین روبرو شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر