logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۵۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شرکت‌های دانش‌بنیان باید در کنار حمایت مورد هدایت قرار گیرند

شرکت‌های-دانش‌بنیان-باید-در-کنار-حمایت-مورد-هدایت-قرار-گیرند-
استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم اما هدایتی انجام نمی‌دهیم گفت: در کنار حمایت یک ماموریت هدایتی را در استان باید انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در سفر یک روزه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به زنجان در جلسه با روسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نخبگان استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت اظهار داشت: معاون رئیس جمهور امروز از وضعیت کلان استان بازدید کرده‌اند و ایشان با برخی توانمندی‌های زنجان در حوزه دانش‌بنیان آشنا شدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با اتفاقاتی که امروز رخ داد به این مسئله اعتقاد یافته‌ایم که دکتر دهقانی کاملا نسبت به مشکلات استان اشراف دارند.

استاندار زنجان گفت: با توجه به رفت‌و‌آمد‌هایی که به استان وجود دارد بسیاری از مشکلات با همراهی ایشان حل می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه زمانی که بنده به استان وارد شدم اکوسیستم نواوری چندان انرژی و نا نداشت گفت: چراکه اصل قصه این بود که مجموعه حمایت‌ها که در کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان شده بود در زنجان انجام نگرفته بود.

افشارچی در ادامه بیان کرد: در حوزه حمایت مالی زیرساخت‌هایی ایجاد شده و برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش سرمایه در استان قطعا اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، یادآور شد: برای پارک علم و فناوری استان قطعه‌ای زمین در نظر گرفته بودیم اما در کنار این زمین دو زمین ۶ هکتاری نیز وجود داشت که مقرر شد تا این زمین که تقریبا قریب به ۱۳ هکتار است در عرض چهار ماه با مرحله تحویل برای هر شرکت به اندازه ۶۰۰ متر برسد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ارتباط با منابع استان قریب به ۱۰ میلیارد تومان برای سوله پارک علم و فناوری و ۱۵ میلیارد تومان برای آماده‌سازی زمین در نظر گرفتیم، بیان کرد: با کمک خیرین نیز زمینی به پارک علم و فناوری استان زنجان اضافه شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند و حکمرانی دیجیتال اقداماتی در استان انجام شده است، تشریح کرد: اتفاق خوبی در استان در حال رخداد است، به طوری که اگر شرکت‌های بزرگ هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط بگیرند می‌توانند در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی تسهیلات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: ما نهایت حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم تا استان زنجان را نیز به مرحله استاندارد برسانیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت میکنیم اما هدایتی انجام نمی‌دهیم گفت: مجموعه سیاست‌گذار باید یک روشی برای هدایت شرکت‌ها تعریف کند. 

افشارچی با بیان اینکه ما زیرساخت‌های هوش‌مصنوعی و آی او تی را در استان فراهم کردیم گفت: ما در این حوزه‌ها می‌توانیم کار‌های مفیدی انجام دهیم و اما باید در کنار حمایت یک ماموریت هدایتی را در استان انجام دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر