logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۵۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

وصول بخشی از حقوق دولتی معادن استان زنجان

وصول-بخشی-از-حقوق-دولتی-معادن-استان-زنجان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، یک‌هزار و 476 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است.

مجید گلشنی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  اظهار داشت: کل حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال جاری هزار و 476 میلیارد تومان است که بدون احتساب معدن انگوران بالغ بر 126 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: 89 تضمین اخذ شده در این راستا در سال جاری اخذ شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص محل‌های هزینه کرد حقوق دولتی معادن یادآور شد: طبق قانون 65 درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری در راستای انجام فعالیت‌های معدنی و اکتشافی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: 15 درصد از سهم حقوق دولتی به استان جهت ایجاد زیرساخت‌های معدنی از قبیل ایجاد راه و ... اختصاص می‌یابد و 12 درصد به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاح تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می‌گیرد.

گلشنی عنوان کرد: پنج درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی جهت ارائه تسهیلات به فعالین معدن و سه درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می‌یابد.

وی خاطر نشان ساخت: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره کل صمت است و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه، پیگیری وصول و هزینه کرد آن بر اساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نظر استاندار است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : مجید اسکندری ] [ ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ]
سهم هزینه کرد مناطقی که معدن در آن واقع شده چقدر و کجا ها هزینه شده است؟ لطفا مقدار تخصیص یافته و محل مصرف را هم گزارش دهید
فرم ارسال نظر