logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۷۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

هزینه‌های صرف شده در علوم پزشکی باید شفاف‌سازی شود

هزینه‌های-صرف-شده-در-علوم-پزشکی-باید-شفاف‌سازی-شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هزینه‌هایی برای دانشگاه علوم پزشکی استان شده است که هیچ ربطی به دانشگاه نداشته و باید این هزینه‌ها شفاف شود که کجا خرج شده است؟

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسین دین‌محمدی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت تجلیل از مقام شامخ اساتید که در سالن همایش بین‌المللی روزبه برگزار شد با بیان اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی زنجان به سمت برنامه‌های درمانی و بهداشت حرکت می‌کند و رضایت‌مندی و سلامت مردم اهمیت دارد، گفت:  بیشتر انرژی دانشگاه صرف این دو حوزه می‌شود و باید در نظر داشت که غفلت‌هایی در بخش‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی که همان حوزه آموزش و پژوهش است می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: اگر حوزه آموزش و پژوهش از دانشگاه علوم پزشکی گرفته شود چیزی از دانشگاه باقی نمی‌ماند و هویت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به یک اداره‌ای مانند سایر ادارات می‌شود که وظیفه آن خدمت رسانی است.

وی افزود: با این دیدگاه وزارت بهداشت هم توجه خاصی به حوزه آموزش دارد و امیدواریم حوزه آموزش که فرهیختگان بزرگ دانشگاه در این حوزه‌ها هستند، اعضا هیأت علمی و دانشجویان جان تازه گیرد و حوزه و بخش آموزشی دانشگاه از لحاظ معنوی و مادی تقویت شود تا به وضعیت مطلوب خود باز گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: امروز دانشگاه‌ها معمولا با شاخصه‌های حوزه بهداشت و پژوهش بیشتر مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند که متاسفانه این وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان زیاد مطلوب نیست و امیدواریم با تلاش دوستان این وضعیت بهبود یابد و افتخار کنیم در دانشگاهی هستیم که از نظر آموزشی و پژوهشی سرآمد است.

دین محمدی تصریح کرد: تغییر مدیریتی که در دانشگاه علوم پزشکی اتفاق افتاده است و گاها برخی از دوستان انتظار دارند که تحول بنیادین در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تغییرات میسر شود که این خواسته در یک فرصت کوتاه انتظار منطقی نیست و همه دوستان می‌دانند اگر مجموعه‌ای بنا به جهاتی آسیب ببیند در بخش‌های خاص برای اینکه به حالت ایده‌آل نزدیک شود فرصت و زمان نسبتأ مناسب و منطقی نیاز دارد و دوستان انتظار نداشته باشند در عرض سه ماه تیم مدیریتی بتواند معجزه‌گر باشد و در این باره معجزه شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که وضعیت علوم پزشکی زنجان بهتر شود این تلاش‌ها برخی محسوس هستند و قسمت‌های مختلف زمان می‌برد تا تأثیرات خود را بگذارد و شاهد آن تغییرات در دانشگاه باشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: امیدوارم مطالبات که دوستان از دانشگاه دارند و بعکس مطالباتی که مسئولین دانشگاه از همکاران دارند باعث شود وضعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان بهتر شود و شاخصه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان بهبود یابد و این نیازمند زمان است.

دین محمدی افزود: برخی از زیرساخت‌ها نیاز به اصلاح اساسی دارد که در این خصوص بحث انظباطی اداره و مالی مطرح است که در دانشگاه دچار چالش شده است و بیشترین وقت بنده صرف این شده است که این بخش سامان گیرد و مطالبات پرسنل به موقع پرداخت و نیازهای آموزشی و پژوهشی نیز تامین شود تا بتوانیم به جایگاه اصلی برسیم.

 وی گفت: سوالاتی مبنی بر اینکه رئیس دانشگاه برخی معاونین را انتخاب نمی‌کند وجود دارد اما صندلی معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی خالی از معاونت نیست و به جهاتی نیاز است مدیریت ارشد دانشگاه در این امور مداخله کند وقتی که کارها به سامان رسید از وجود همکاران در این بخش و حوزه‌ها استفاده خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: بحث حاشیه‌هایی که متاسفانه برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان وجود دارد تمام نشدنی است و انتظار داشتیم که بعد از تعییرات مختصری که در مجموعه دانشگاه و بحث مسائل اجرایی ایجاد شده بود حاشیه‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: دوستانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند هیچ علاقه‌ای به بحث‌های حواشی ندارم به خاطر اینکه مدیریت دانشگاه باید وقت و زمان خود را صرف مدیریت دانشگاه کند نه مدیریت حواشی آن. با این وجود زمان می‌برد تا حواشی کم شود و وارد بحث‌های اصلی در دانشگاه علوم پزشکی شد.

 دین‌محمدی گفت: کوچکترین حرکتی که در دانشگاه صورت گیرد این حرکات کاملا سنجیده و با هماهنگی مراجع مختلف نظارتی، امنیتی و زیر نظر وزارت بهداشت است انتظاری که از دوستان داریم این است که کمی انصاف داشته باشند.   

وی اضافه کرد: همکاران کمک کنند و در این باره همراهی داشته باشند چرا که اساتید بزرگوار زحمت کشیدند این دانشگاه به این جایگاه کنونی برسد اگر دوستان می‌توانند همراهی کنند در غیر این صورت سکوت کنند و اجازه دهند کارمان را انجام دهیم و در جدل نیز انصاف رعایت شود و دروغ نگویند و حاشیه‌سازی نکنند در غیر این صورت صحبت‌ها و مطالبی بیان خواهد شد که برای دوستان خوشایند نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در این میان هزینه‌هایی برای دانشگاه شده است که هیچ ربطی به دانشگاه نداشته و باید این هزینه‌ها شفاف شود این هزینه‌ها کجا خرج شده است؟ بدهی‌های زیادی که دانشگاه دارد علتش چیست؟ همه باید روشن شود.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ]
دین محمدی با این بیانات قبر بختیاری و دارو دسته اشو کند رفت بوی حلواشون بلند شده
فرم ارسال نظر