logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۵۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

کارگران ساختمانی دارای توانمندی بیمه می‌شوند

کارگران-ساختمانی-دارای-توانمندی-بیمه-می‌شوند
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به بحث بیمه کارگران ساختمانی گفت: از سوم آبان ماه جاری بیمه کارگران ساختمانی لازم‌الاجرا شده و موظف هستیم کارگران ساختمانی جدید را که دارای توانمندی هستند به لیست بیمه شدگان اضافه کنیم.

محمود عزیزخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تعداد بیمه ‌شدگان در استان زنجان تا آذرماه از 203 هزار نفر در دوره مشابه به 208 هزار نفر رسید، گفت: آمار بیمه‌شدگان حدود 2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

وی در زمینه بیمه‌شدگان خاص یا کمک دولت یادآور شد: ۵ هزار نفر بافندگان فرش، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از رانندگان و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران جمعا در استان با حدود ۳۲ هزار نفر بیمه شده خاص هستند.

مدیر‌کل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بافندگان، رانندگان، کارگران ساختمانی، باربران، خادمین مساجد، زنبورداران و کارفرمایان مشمول کمک دولت هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به بحث بیمه کارگران ساختمانی گفت: از سوم آبان ماه جاری بیمه کارگران ساختمانی لازم الاجرا شده و ما موظف هستیم کارگران ساختمانی جدید را که دارای توانمندی هستند به لیست بیمه شدگان اضافه کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: در استان زنجان دو شرکت نخ طایر صبا و شرکت سیمان زنجان با سهام مدیریتی وابسته به مجموعه شستا در حال فعالیت هستند.

عزیزخانی تعداد بیمه شدگان بیمه فراگیر استان زنجان نیز را حدود ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در استان زنجان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این اداره کل ماهیانه حدود 12 میلیارد تومان و در 10 ماهه گذشته حدود 120 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان در سال جاری تا آذر ماه، تعداد بازنشسته و مستمری‌بگیران از ۴۹ هزار نفر به ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، گفت: تعداد بازنشستگان حدود 8 درصد رشد داشته است.

عزیزخانی در خصوص هوشمندسازی تأمین اجتماعی نیز گفت: تحول بدون هوشمندسازی ممکن نیست. از ابتدا یکی از راهبردهای ما هوشمندسازی بود.

وی ادامه داد: در زمان تحویل دولت 42 خدمت غیرحضوری شده بود که الان به 59 خدمت رسیده است. در دولت سیزدهم سازمان تأمین‌اجتماعی رتبه اول و برتر را در بین دستگاه‌های مختلف در هوشمندسازی دریافت کرده و مورد تقدیر وزارت فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

عزیزخانی یادآور شد: لیست هوشمند حق بیمه نیز اقدام جدید در حوزه هوشمند‌سازی است و هوشمندسازی محاسبات فنی و ریاضی در دستور کار است و در این حوزه اجرای لیست هوشمند منجر به رشد ۱۷ درصدی وصولی منابع شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر