logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۵۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

شناسایی ۱۶ مرکز غیرمجاز تربیت و نگهداری کودکان در شهرستان ابهر

شناسایی-۱۶-مرکز-غیرمجاز-تربیت-و-نگهداری-کودکان-در-شهرستان-ابهر
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: ۱۶ مرکز غیرمجاز تربیت و نگهداری کودکان در دو گام در شهرستان ابهر شناسایی شدند.

داود مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: مراکز غیرمجاز آموزش، تربیت و نگهداری کودکان ۰ تا ۶ سال ( با هر عنوان پیش‌دبستانی، مهدکودک، خانه‌بازی، خانه کودک، خانه خلاقیت و….) در دو گام در شهرستان ابهر شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هدف آن ساماندهی کودکستان‌ها و و مدیریت یکپارچه مراکز تعلیم و تربیت کودک است، گفت: گام اول در شناسایی و ساماندهی کودکستان‌ها از انتهای شهریور ماه سال جاری آغاز شد و در شهرستان ابهر ۱۰ مرکز شناسایی شدند.

مرادی افزود: اطلاعات این مراکز تجمیع شده و اخطار مکتوب به مؤسسین و مدیران این مراکز صادر شد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: اکنون در گام دوم به دنبال پایش مجدد این مراکز با تکمیل اطلاعات و شناسایی مجدد مراکز غیرمجاز و غیررسمی شناسایی نشده و تازه تأسیس، زمینه صدور اخطار و ساماندهی به این مراکز فراهم شد و ۶ مرکز شناسایی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با شناسایی خانه‌های کودک، خانه‌های بازی، خانه‌های خلاقیت و سایر مراکزی که با نام‌های مشابه برای کودکان ۰ تا ۶ سال فعالیت می‌کنند و از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مجوز ندارند، بانک‌های اطلاعاتی خود را کامل کنند تا زمینه‌های ساماندهی این مراکز نیز در آینده‌ای نزدیک فراهم شود و زمینه تحقق مدیریت یکپارچه در استان‌ها فراهم شود و ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال تحصیلی جشن ساماندهی کودکستان‌ها در کلیه استان‌ها برگزار شود.

مرادی در پایان بیان داشت: لازم به یادآوری است که مراکز غیرمجازی که مراحل و فرآیندهای دریافت مجوز سازمان را آغاز نکنند، باید اخطار مکتوب دریافت کرده و در صورت عدم تمکین، طبق قانون تعطیل و مراکز آموزشی و فرهنگی غیرمجاز، به واحدهای قضایی معرفی شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار داشت: در مراجعه به مراكز غيرمجاز از گفتمان تعامل و تشويق به اجرای قانون استفاده شده و در ابلاغ قانون و توضيح فرآيند اخذ مجوز، راهنمایی و مستندات لازم به مؤسسين مراكز ارائه شد.

 

وی تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت مجوز می‌توانند به کارشناس پیش‌دبستانی و ابتدایی معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر