logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۵۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد:

آغاز تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از فردا

آغاز-تبلیغات-انتخابات-خبرگان-رهبری-از-فردا
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آغاز تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از فردا خبر داد و گفت: مدت زمان تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن آغاز به مدت 15 روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری یعنی هشت صبح دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

ابوالفضل رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از آغاز تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از فردا خبر داد و گفت: مدت زمان تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن آغاز به مدت 15 روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری یعنی هشت صبح دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی اذعان کرد: از استان زنجان دو کاندیدا برای یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: به ترتیب حروف الفبا، حجج اسلام آقایان جواد جعفری و اسماعیل نوری دو کاندیدایی هستند که در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان زنجان رقابت خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث مجلس شورای اسلامی نیز ۲۶۷ نفر در حوزه‌های چهارگانه زنجان تایید صلاحیت شدند، تصریح کرد: ۲۳۹ نفر از این تعداد آقایان و ۲۸ نفر بانوان هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه از ثبت‌نام کنندگان در استان ۷۱ درصد تایید صلاحیت شدند و که نسبت به دور یازدهم که ۵۱ درصد بود از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد، بیان کرد: ۱۵۲ نفر در حوزه انتخابیه زنجان و طارم حضور دارند که ۱۳۶ نفر آقایان و ۱۶ نفر بانوان هستند، در حوزه انتخابیه ابهر خرمدره و سلطانیه از مجنوع ۴۲ نفر ۳۵ نفر آقایان ۷ نفر بانوان، در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۴۶ حضور دارند که از این تعداد ۴۴ نفر آقایان و دو نفر بانون هستند در حوزه انتخابیه خدابنده نیز از ۲۷ نفر کاندید، ۲۴ آقایان سه نفر را خانم تشکیل می‌دهند. با این حال به طور میانگین میزان رقابت به اعضای هر کرسی ۵۳ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه ۶ نفر از کاندیداها انصراف دادند، گفت: ۶۴ نفر نیز عدم تایید شده‌اند، به عبارتی ۶ نفر از عدم تایید و عدم احراز‌ها بدوا رد صلاحیت شدند.

رفیعی با اشاره به فرصت تبلیغات کاندیداها گفت: از سوم اسفند شروع می‌شود و ممنوعیت تبلیغات از صبح روز ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

وی با اشاره به امکان انصراف داوطلبان اذعان کرد: تا ۷۲ ساعت قبل از روز رای‌گیری امکان انصراف وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه زمان تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی در قانون مشخص شده است، گفت: هر کاندید یک ستاد مرکزی و یک ستاد در هر ناحیه و هر منطقه می‌تواند داشته باشد و حتی ستاد بانوان این کاندیداها نیز می‌تواند فعال شود.

وی با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی، گفت: در طول دامنه‌های فارسی باید این تبلیغات انجام شود 

رفیعی خاطر‌نشان کرد: یکی از نکاتی که در بحث تبلیغات وجود دارد به ماده ۶۱ قانون انتخابات ارتباط دارد که به استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی باز می‌گردد.

وی گفت: در استان صدا و سیما ۴ کانال ایجاد کرده و از داوطلبان برای ارائه برنامه تلوزیونی فراخوان داده شد و طبق آمار در اختیار، تا به امروز برای تولید برنامه تلوزیونی زنجان و طارم ۴۹ نفر، ابهر ۱۲ نفر، خدابنده ۱۸ نفر و ماهنشان ۱۴ و نفر در مجموع با ۹۳ نفر برنامه خود را قطعی کرده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر