logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۵۴۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شبکه بهداشت و درمان خدابنده خبر داد:

راه‌اندازی ۲ مرکز طرح نفس در خدابنده

راه‌اندازی-۲-مرکز-طرح-نفس-در-خدابنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان خدابنده از راه اندازی ۲ مرکز طرح نفس در این شهرستان خبر داد و گفت: در طرح نفس از سقط جنین‌های سالم پیشگیری شده و مادران بعد از شناسایی با عوارض سقط جنین آشنا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، میثم معینیان به گزارشی از پروژه‌های عمرانی در حال احداث حوزه بهداشتی و درمانی این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا به امروز اقدامات و فعالیت‌های عمرانی زیادی در سطح شهرستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پروژه ستاد شبکه با زیر بنای ۱۱۱۸ و با پیشرفت ۳۸.5 درصد با اعتبار 31میلیارد ریال، خوابگاه بهورزی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و  تکمیل آن با اعتبار 35میلیارد و 600میلیون ریال در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده ادامه داد: آزمایشگاه مرکزی با زیربنای ۲۹۱مترمربع و تکمیل آن با هزینه‌ای بالغ بر33میلیارد و 700میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: مرکز فوریت پزشکی زرین رود و گوگجه ییلاق با زیربنای ۱۲۰مترمربع با ۲۸ درصد پیشرفت با اعتبار3میلیارد و 200میلیون ریال در دست اقدام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده از راه اندازی ۲ مرکز طرح نفس در این شهرستان خبر داد و گفت: در طرح نفس از سقط جنین‌های سالم پیشگیری می‌شود و مادران بعد از شناسایی با عوارض سقط جنین آشنا می‌شوند.

معینیان خاطرنشان کرد: مقاوم سازی سازه‌ای و غیرسازه‌ای در ۳۰ واحد بهداشتی، فارغ التحصیلی دانشجویان بهورزی ۱۷ نفر و پذیرش دانشجوی بهورزی ۲۵ نفر در حال انجام است.

معینیان ادامه داد: شناسایی و کشف860 مورد بیماریهای دارای نظام مراقبت سندرومیک، بازدید از اماکن آرایشگاهها و عرضه مواد خوراکی 12هزار و500 مورد،نمونه‌برداری آب به تعداد 55هزار و کلر سنجی 8هزار مورد در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تعداد حیوان گزیدگی و واکسیناسیون هاری هزار و 215مورد، تزریق واکسن49هزار و 303 دوز، پویش ملی سلامت غربالگری ۱۰۰درصد فشار خون بالا و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال در سطح شهرستان خدابنده در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: برگزاری کمیته‌های متعدد برون بخشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خدمات ارائه شده توسط واحد بهداشت دهان و دندان 44هزار و 500 مورد و جذب مشارکت سازمانهای مردم نهاد در ارتقای سلامت روان جامعه نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: جذب 7هزار سفیر سلامت دانش آموزی و آموزش بیش از 8هزار نفر و تحویل 4هزار و 140 مورد کمک هزینه حمایتی تغذیه و حمایت از هزار و 196 کودک زیر ۶ سال نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر