logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۵۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

۵۳ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته می‌شوند

۵۳-درصد-بازنشستگان-پیش-از-موعد-بازنشسته-می‌شوند
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: حدود ۵۳ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند به طوری که در استان زنجان ۱۳ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمود عزیزخانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان ضمن گرامیداشت اعیاد پیشرو و دعوت از تمام مردم برای شرکت در انتخابات به عنوان یک وظیفه و مسئولیت، اظهار داشت: در سال‌های ۵۵ و ۵۶ با جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور، پوشش ۲۰ درصدی بیمه‌ها وجود داشت و در حال حاضر با جمعیت قریب به ۹۰ میلیون نفری ۷۴ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در بحث حوزه بیمه درمانی و سلامت در حال حاضر، ۱۰۰ درصد جامعه ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت‌ قرار دارند، افزود: ۴۷ میلیون نفر از جمعیت مذکور سهم سازمان تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی قبل انقلاب ۲۰ مرکز فعال در سطح کشور وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی و مجهز در کشور در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند. 

عزیزخانی با اشاره به اینکه این آمار نشان می‌دهد حرکت شروع شده مثبت و رو به رشد است، تصریح کرد: باید واقعیت‌ها ذکر شود. انتقادها به جای خود اما اطلاع‌رسانی‌ها باید درست و دقیق باشد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۷ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: در بحث منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی بیش از ۹۰ درصد انتصابات مدیران از کارکنان خود سازمان بوده است، از ابتدای دولت سیزهم ۴ هزار و ۵۰۰ نفر استخدام شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز تبدیل وضعیت شده‌اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان به بحث مبارزه به فساد اشاره کرد و گفت: از شعبه‌های مختلف بازدید به عمل می‌آید و در حد امکان نیز مشکلات رفع و رجوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مبارزه با فساد سه سامانه سوت‌زنی طراحی شده است، گفت: یکی از سامانه‌ها، سامانه شکایت سازمان، ستاد خبری سازمان و سامانه ثبت تخلفات اداری است که در سراسر کشور قابل دسترسی است.

عزیزخانی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان فراگیر استان ۴۲ هزار نفر است گفت: تا به امروز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب بیمه فراگیر خانوار ایرانی به سبد سازمان تامین اجتماعی اضافه شده‌اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه بحث دیگر مورد پیگیری سازمان تامین اجتماعی، انعقاد قرار داد با امداد گران هلال احمر، ذخیره بسیجیان کشور و هنرمندان روزنامه‌نگاران بود، گفت: اضافه شدن این نفرات باعث برگرداندن یک همت در ماه به سازمان شده است و ۲ میلیون نفر نیز در سال پیشرو به این سبد اضافه خواهد شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به بحث بیمه کارگران ساختمانی گفت: از سوم آبان ماه جاری بیمه کارگران ساختمانی لازم الاجرا شده و ما موظف هستیم کارگران ساختمانی جدید را که دارای توانمندی هستند به لیست بیمه شدگان اضافه کنیم.

عزیزخانی در خصوص بیمه شدگان خاص به کمک دولت نیز یادآور شد: در استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران، ۱۲ هزار و ۷۰۰  از رانندگان و ۵ هزار نفر از فرشبافان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: ۱۲ میلیارد تومان ماهانه به این افراد بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص وام قرص‌الحسنه نیز با اشاره به اینکه این رقم از ۸ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان رسید، گفت: ۸۰۰ نفر از این تسهیلات در استان استفاده کرده‌اند، از سویی دیگر در طرح کرامت رضوی نیز با ارائه کلیه امکانات ۳۰۰ نفر بهره‌مند شدند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: حدود ۵۳ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند به طوری که در استان زنجان ۱۳ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بدون یک ریال قرض تعهدات را اجرا کرده‌، گفت: ۲۴۰ همت از محل بدهی دولت به سازمان را پس گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با ۵۷ مرکز طرف قرار داد است، خاطرنشان کرد: ۴۰۴ مرکز ملکی، عمومی و تخصصی تحت پوشش این سازمان قرار دارد.

عزیزخانی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۶ هزار واحد از بخشودگی جرایم بهره‌مند شدند، گفت: ۳۴۰ مرکز تولیدی استان زنجان نیز با ۱۲.۵ میلیارد تومان از این طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در بحث تقسط بدهی ۸۰۰ واحد صنعتی از این طرح بهره‌مند شدند، گفت: بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان تقسیط بدهی انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر