logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۵۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مشارکت در انتخابات عبور از پیچ تحریم را راحت می‌کند

مشارکت-در-انتخابات-عبور-از-پیچ-تحریم-را-راحت-می‌کند
استاندار زنجان گفت: هراندازه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد راحت‌تر می توانیم پیچ تحریم‌ها عبور کنیم و برای حل مشکلات کشور، حضور در پای صندوق‌های رای پرشورتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهرک بهارستان زنجان با تبریک فرارسيدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با تحریم‌های نظام سلطه در عرصه‌های مختلف بالاخص در حوزه اقتصادی مواجه هستیم که مشکلاتی برای مردم پیش آورده است.

بیشتر بخوانید

وی با طرح این سوال که فلسفه مقاومت ما در برابر نظام سلطه چیست گفت: مبارزات مردم با نظام سلطه از زمان امیرکبیر بوده است، امیرکبیر اولین فردی بود که پرچم مبارزه با اجنبی را بلند کرد و علت شهادت وی مقابله با نظام بیگانه و اجنبی بود.

استاندار زنجان به دوران ملی شدن صنعت نفت و مقابله مرحوم مصدق با کودتا جهت مقابله با تسلط دشمن به منابع ایران اشاره کرد و گفت: مبارزات مردم با نظام سلطه از سال ۴۲ قوت گرفت و تا دوران پیروزی انقلاب این مبارزات ادامه پیدا کرد. 

افشارچی فلسفه مبارزات مردم ایران را مقابله با تسلط اجنبی عنوان کرد و افزود: تا سال ۵۷ تنها ۴ درصد از روستاهای کشور برق و کمتر از یک درصد از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بودند.

استاندار زنجان با تاکید براینکه در آن دوران این باور را در مردم ایجاد کرده بودند که بدون سلطه انگلیس امکان زندگی در کشور نیست، افزود: شاه اعتقاد و باوری به مردم و نقش آنان در تعیبن سرنوشت کشور نداشت.

به گفته افشارچی، با پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان خدمت و ضداستکباری و استبدادی در قامت یک ملت تجلی یافت و هیچ کشوری به اندازه ایران برای استقلال هزینه نکرده است.

استاندار زنجان افزود: این استقلال برای مردم ایران هزینه داشت که نمونه‌های آن جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و جنگ نرم است که مردم برای نعمت آزادی و استقلال خود پرداخت می‌کنند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: ایران همان کشوری است که از دیار آن شهید شهریاری و دانشمندان هسته‌ای پرورش یافتند که امروز شاهد دستاوردهای بسیاری در این حوزه هستیم. 

وی با یادآوری اینکه کسی منکر پیشرفت سخت‌افرازی و نرم‌افرازی در کشور نیست، گفت تحریم‌ها موجب شده است تا با زحمت و هزینه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم به صورت مستقیم با انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس در سرنوشت کشورشان سهیم هستند، گفت: ۲۶۷ کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان تایید صلاحیت شده‌اند و مردم با شناسایی کاندیدای اصلح می‌توانند فرد لایق را انتخاب و به مجلس بفرستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر